تاریخ انتشار : یکشنبه 28 نوامبر 2021 - 22:30
کد خبر : 128964

هشدارهای هواشناسی استان مرکزی درمورد باد و بارش‌های شدید

هشدارهای هواشناسی استان مرکزی درمورد باد و بارش‌های شدید

ایسنا/مرکزی هواشناسی استان مرکزی از احتمال وزش باد با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت در برخی از نقاط استان بویژه در مناطق جنوب و جنوب شرق خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از هواشناسی استان مرکزی، گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان حاکی از بارش‌های شدیدی در همه نقاط بویژه مناطق غرب و جنوب غرب

هشدارهای هواشناسی استان مرکزی درمورد باد و بارش‌های شدید

ایسنا/مرکزی هواشناسی استان مرکزی از احتمال وزش باد با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت در برخی از نقاط استان بویژه در مناطق جنوب و جنوب شرق خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از هواشناسی استان مرکزی، گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان حاکی از بارش‌های شدیدی در همه نقاط بویژه مناطق غرب و جنوب غرب استان از بعدازظهر دیروز تاکنون بوده است. بیشترین بارش‌ها از ایستگاه‌های خنداب، کمیجان و شازند گزارش شده است.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی تا عصر امروز یا اوایل شب به فعالیت خود در استان ادامه خواهد داد.

بر این اساس طی این مدت رگبار باران و رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق سردسیر و ارتفاعات، رگبار برف و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. سرعت وزش باد از ظهر امروز تا فردا سه شنبه در اغلب مناطق شدید خواهد بود.

فردا مصادف با روز طبیعت آسمان استان کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود. احتمال بارش‌های خفیف در برخی از مناطق در ساعات بعدازظهر محتمل است.

با توجه به بارش‌های شدید، سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر و برخی از جاده‌ها، بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی اختلال در تردد جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها و وزش باد شدید از ظهر امروز تا ظهر فردا پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به احتمال رعدوبرق، از فعالیت در محیط‌های باز و صعودهای کوهستانی اجتناب شود.

همچنین جهت حفاظت از تأسیسات کشاورزی نظیر گلخانه‌ها و خطوط انتقال برق و مخابرات باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

مدیریت مخازن سدها با توجه به پر شدن ظرفیت سدها ضروری است و با توجه به بارش‌های اخیر فردا در روز طبیعت از اقامت در مسیرهای عبور آب و حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها