تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 19:41
کد خبر : 136664

هشدار جدی جهاد کشاورزی: قارچ وحشی نخورید

هشدار جدی جهاد کشاورزی: قارچ وحشی نخورید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه در فصل بهار حدود دو هزار نوع قارچ وحشی در محیط طبیعی رشد می‌کند گفت: از این تعداد فقط 64 نوع قابل خوردن است. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، محمد رضا میرزایی از مردم خواست از چیدن و مصرف قارچ‌های خودروی حاشیه مزارع، مراتع و جنگل‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه در فصل بهار حدود دو هزار نوع قارچ وحشی در محیط طبیعی رشد می‌کند گفت: از این تعداد فقط 64 نوع قابل خوردن است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، محمد رضا میرزایی از مردم خواست از چیدن و مصرف قارچ‌های خودروی حاشیه مزارع، مراتع و جنگل‌ها جداً خودداری کنند.

وی گفت: با توجه به تغییرات فصلی و وجود شرایط مناسب برای رشد قارچ‌های وحشی در فصل بهار حدود دو هزار گونه قارچ وحشی در محیط‌های طبیعی رشد می‌كند كه فقط 64 نوع از این موارد قابل خوردن و غیر سمی است.

میرزایی افزود: شناسایی قارچ‌های سمی از قارچ‌های خوراكی به دلیل شباهت برخی از این قارچ‌ها بسیار مشكل بوده و در صورت اشتباه در تشخیص و مصرف این گونه قارچ‌ها عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.

میرزایی عنوان کرد:  دوگونه قارچ سمی به نام‌های فرشته و كلاه مرگ شباهت بسیار زیادی به قارچ خوراكی دكمه‌ای دارند و اغلب در طبیعت این روزهای بهاری بعد از بارندگی به وجود می‌آیند كه بسیار سمی و خطرناك بوده و تشخیص آنها مشكل است و مصرف آنها گاهاً باعث مرگ خواهد شد.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها