تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 18:09
کد خبر : 157124

همایش خوشنویسی و نگارگری در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد

همایش خوشنویسی و نگارگری در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد

صبح امروز همایش خوشنویسی و نگارگری در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شده و این همایش تا فردا ادامه خواهد داشت. به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، میثم براری صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاح همایش خوشنویسی و نگارگری، اظهار کرد: برگزاری همایش خوشنویسی و نگارگری در شرایط فعلی ساده نبود. این اتفاق به کمک معاونت‌های مختلف

همایش خوشنویسی و نگارگری در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد
صبح امروز همایش خوشنویسی و نگارگری در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شده و این همایش تا فردا ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، میثم براری صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاح همایش خوشنویسی و نگارگری، اظهار کرد: برگزاری همایش خوشنویسی و نگارگری در شرایط فعلی ساده نبود. این اتفاق به کمک معاونت‌های مختلف دانشگاه هنر اصفهان و گروه‌های علمی دیگری همچون دانشگاه کرمان، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه هنرهای زیبا و دانشگاه هنر تبریز، سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دیگر مجامع علمی برگزار شده است.
وی ادامه داد: حامیان اجرایی نیز میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، به خصوص معاونت محترم صنایع دستی، مدیر محوطه باستانی نقش جهان، مرکز اصفهان شناسی خانه ملل، حوزه هنری اصفهان و سازمان فرهنگی- اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بوده‌اند.
دبیر اجرایی همایش خوشنویسی و نگارگری افزود: در این همایش علاوه بر کتاب مجموعه مقالات خوشنویسی و نگارگری، مجموعه‌ای شخصی از خوشنویسی و نگارگری که حاصل چهل سال تلاش استان یدالله آقابابایی است، رونمایی شده است. این مجموعه مرقع سپاهان نام دارد. این کتاب دو زبانه است و در انتشارات دانشگاه هنر چاپ شده است.
براری گفت: نمایشگاه نگارگری و خوشنویسی نیز در حاشیه این همایش در توحیدخانه دانشگاه اصفهان به معرض نمایش گذاشته شده است. مجموعه‌ای از نسخ خطی نیز در سالن حوزه هنری به نمایش گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: در بخش نگارگری، گالری نگارگری در نقشخانه حوزه هنری چیدمان شده است. هدف این همایش تنها گرد هم جمع شدن صاحبان فن کتاب آرایی بوده است. امید است آشنایی بیشتری میان دانشجویان و استادکاران به وجود بیاید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها