تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آگوست 2021 - 23:21
کد خبر : 1798

همکاری ضعیف بانک‌ها در اقامه شعائر نماز

همکاری ضعیف بانک‌ها در اقامه شعائر نماز

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۰ درصد از ادارات استان نسبت به اقامه نماز بی‌توجه هستند، گفت: در میان آنان‌، بانک‌ها در اقامه شعائر نماز کمترین همکاری را دارند. مهدی طاهری ۲۰ مردادماه در جلسه شورای اقامه نماز و زکات چهارمحال و بختیاری تعداد ائمه جماعات در شهرکرد را ۸۵

همکاری ضعیف بانک‌ها در اقامه شعائر نماز

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۰ درصد از ادارات استان نسبت به اقامه نماز بی‌توجه هستند، گفت: در میان آنان‌، بانک‌ها در اقامه شعائر نماز کمترین همکاری را دارند.

مهدی طاهری ۲۰ مردادماه در جلسه شورای اقامه نماز و زکات چهارمحال و بختیاری تعداد ائمه جماعات در شهرکرد را ۸۵ نفر عنوان و اظهار کرد: از این تعداد، ۵۸ نفر مربوط به سازمان تبلیغات استان هستند، مجموعا تعداد ۱۵۲ مورد اقامه نماز در ادارات استان انجام می‌شود که البته ظرفیت کل ادارات در اقامه نماز ۳۱۰ مورد است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از ادارات استان نسبت به اقامه نماز بی‌توجه هستند و در میان آنان‌، بانک‌ها در اقامه شعائر نماز، کمترین همکاری را دارند، باید مقرر شود که حتی اگر نماز هم در ادارات برگزار نشود، حضور روحانی در ساعت اقامه نماز انجام بگیرد.

طاهری در پایان گفت: چند دوره آموزشی با مرکز بین‌المللی غدیر صورت گرفت و دو مسابقه کتابخوانی در این حوزه برگزار شد.

تمامی ادرات باید هزینه‌های مربوط به اقمامه نماز را پرداخت کنند

در ادامه جلسه علی شهریارپور- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هیچ‌گونه محدودیتی از نظر هزینه‌کرد برای نماز در ادارات وجود ندارد، اظهار کرد: طبق قانون، تمامی ادارات باید هزینه‌های مربوط به اقامه نماز را پرداخت کنند و تمام تلاش بر این است که انجام این فریضه کم‌رنگ نشود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اکثر دستگاه‌های اجرایی بحث نماز را به‌طور جدی پیگیری می‌کنند، اگر تعللی یا مشکلی در این حوزه وجود دارد با دستگاه‌ها مکاتبه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش ائمه جماعات ادارات باید طی فرآیند کار بررسی شود و در نهایت در قالب دستورالعمل به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان برای مساجد نیمه‌کاره چهارمحال و بختیاری

در پایان جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کریمی- مدیر اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه نماز در استان، اظهار کرد: دوره‌های آموزش ائمه جماعات ادارات، تولید کلیپ در حوزه نماز، برگزاری دوره آموزش معارف نماز ویژه ائمه جماعات، برگزاری جشنواره ملی هفت‌سین نماز و طرح عشایری یاوران نور از جمله اقدامات صورت‌گرفته در حوزه نماز است.

وی افزود: در روز هشتم محرم قرار است برنامه‌ای خودوریی تحت عنوان یاوران نماز در مراکز شهرستان‌ها برگزار شود، چند شهردار شهرهای استان در حوزه برگزاری نماز در ادارات همکاری نکردند و انتظار بیشتری در این حوزه است.

وی یادآور شد: آمار مساجد نیمه‌کاره باید احصا شود، قرار است ۱۰ مسجد در اولویت استان معرفی شوند و در مرحله نخست، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای این مساجد اختصاص داده شود.

کاهش ۲۶ درصدی زکات فطره در چهارمحال و بختیاری

در پایان این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی هاشمی- دبیر ستاد زکات اداره‌کل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه افراد فعال حوزه زکات استان، ۴۲۸ نفر هستند، اظهار کرد: مبلغان زکات، ۸۲ نفر بوده و در مجموع، ۵۱۰ نفر فعال و نیمه‌فعال در این حوزه مشغول به کار هستند.

وی افزود: اغلب روستاهای چهارمحال و بختیاری دارای شورای زکات هستند و اگر روستایی شورای زکات نداشته باشد، دهیار آن روستا، زکات را جمع‌آوری می‌کند.

هاشمی ادامه داد: میزان پرداخت زکات واجب در چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد و میزان زکات فطره استان نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.

دبیر ستاد زکات اداره‌کل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: ۸۲ مبلغ در شهرستان‌های فارسان، کیار، شهرکرد، فارسان و بروجن به کار جمع‌آوری زکات مشغول هستند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها