گردشگری

هنرمندان می‌توانند تجمع در استان‌های پرمسافر را کم کنند

هنرمندان می‌توانند تجمع در استان‌های پرمسافر را کم کنند

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: هنرمندان سینما و تلویزیون می‌توانند بار و تجمع سفر از استان‌های پرمسافر را بردارند.

 به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، علی‌اصغر شالبافیان در دیدار با کیانوش گرامی ـ نایب رییس انجمن بازیگران سینمای ایران ـ و دیگر اعضای هیأت مدیره این تشکل، از اشتیاق و انگیزه پیشکسوتان این حوزه برای همکاری با گردشگری قدردانی کرد و افزود: پیوند تولیدات سینما و تلویزیون با صنعت گردشگری در قالب  فیلم، سریال و مستند به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور زمینه‌ساز ورود به عرصه گردشگری فیلم است و بسیاری از کشورهای دنیا از این ابزار در راستای تبلیغات و اطلاع‌رسانی منتفع می‌شوند.

او با بیان این‌که انجمن بازیگران سینمای ایران ظرفیت قابل توجهی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شمار می‌آید، اظهار کرد: این‌که معرفی مکان‌های شناخته‌شده و یا ناشناخته توسط هنرمندان این عرصه انجام گیرد، در جذب مخاطبان، تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر روش‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغات دارد.

شالبافیان با اشاره به این‌که توزیع سفر همواره یکی از دغدغه‌های حوزه گردشگری به شمار می‌آید، یادآور شد: هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون با معرفی مقاصد جدید نقش مؤثری در هدایت مردم در قالب گردشگران به سوی مقاصد کمتر شناخته‌شده دارند و سبب می‌شوند تا بار و تجمع سفرها از سوی استان‌های پرمسافر برداشته شود.

هنرمندان می‌توانند تجمع در استان‌های پرمسافر را کم کنند

معاون گردشگری با بیان این‌که گردشگری می‌تواند در  شهرها و روستاهای مختلف کشور، نشاط و رونق اقتصادی ایجاد کند، اظهار کرد: وقتی معرفی جاذبه‌های گردشگری روستاها و شهرهای کشور به همراه انعکاس آیین، رسوم، سنت و فرهنگ بومی آن منطقه از زبان هنرمندان و بازیگران مطرح انجام می‌شود، تاثیرات گسترده‌ای در اذهان مخاطبان و در ابعاد مختلف ایجاد می‌شود که حرکت چرخ اقتصادی و نیز تحقق مهاجرت معکوس در برخی روستاها نمونه‌ای از آن است.

شالبافیان تأمین محتوای گردشگری را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری با عرصه هنر دانست و تاکید کرد: معرفی لوکیشن فیلم‌ها به عنوان جاذبه گردشگری، انعکاس سکانس فیلم‌ها در اقلام تبلیغاتی با هدف معرفی جاذبه‌ها و همچنین بهره بردن از ظرفیت تصویربرداری تولیدات فرهنگی به منظور محتواسازی بخش تبلیغات و بازاریابی گردشگری بخش دیگری از ابعاد همکاری در این زمینه به شمار می‌آید.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *