تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 آگوست 2021 - 21:40
کد خبر : 2872

هیات های مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش بیشتری کنند

هیات های مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش بیشتری کنند

 فرماندار خمینی‌شهر گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته شهرستان عزاداری‌های پرشور است، اما عزاداران حسینی باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتر داشته باشند. علیرضا بصیری، امروز (شنبه- ۲۳ مرداد) در شورای ادرای شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به سرریز بودن بیمارستان‌های کشور از بیماران کرونایی، اظهار کرد: ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها در سراسر کشور کامل شده

هیات های مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش بیشتری کنند

 فرماندار خمینی‌شهر گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته شهرستان عزاداری‌های پرشور است، اما عزاداران حسینی باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتر داشته باشند.

علیرضا بصیری، امروز (شنبه- ۲۳ مرداد) در شورای ادرای شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به سرریز بودن بیمارستان‌های کشور از بیماران کرونایی، اظهار کرد: ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها در سراسر کشور کامل شده است و بسیاری از آنها تختی برای بستری کردن ندارند و ارتش و سپاه امکانات خود را به میدان آورده اند.

وی با بیان اینکه سرعت انتشار کرونا دلتا ۶۰ برابر از سوش های قبلی بیشتر است، گفت: بنا به گفته متخصصان سن ابتلا و سن فوت بیماران در پیک پنجم کاهش یافته است، به طوری که امروز ۴۰ کودک کرونایی در بیمارستان امام حسین(ع) بستری هستند. کادر درمان با تمام قدرت تلاش می کند، اما در شهرستان خمینی‌شهر ظرفیت بیمارستان کامل است و تمام تخت‌ها پر و با توجه به تراکم بالای جمعیت در این شهرستان با وضعیت خوبی مواجه نیستیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار خمینی‌شهر گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته این شهرستان عزاداری‌های پرشور است، اما عزاداران حسینی باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ورزند. خواهش ما از عزاداران این است که مراسم به گونه ای برگزار شود که متحمل صدمات نشویم. اگر پروتکل‌ها رعایت نشود از دو هفته آینده آثار آن را در میزان بستری‌ها و فوتی ها مشاهده خواهیم کرد.

وی درباره کمبودهای شهرستان در بخش درمان، اظهار کرد: استان نسبت به نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز به شدت با کمبود مواجه است و حتی اگر امکانات و تخت و اکسیژن فراهم شود با معضل کمبود نیرو مواجهیم.

بصیری با بیان اینکه ادارات بهداشت و سازمان تبلیغات اسلامی نظارت‌ها را بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیشتر کنند و افزود: اصناف و اداره تعزیرات بر بازار نظارت بیشتری داشته باشند تا در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تامین مایحتاج مردم به مشکل بر نخوریم. همچنین اگر شرایط فراهم شود کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد و تمام دستگاه‌ها باید حمایت لازم را از آموزش و پرورش داشته باشند.

۹۱ کلاس درسی خالی از معلم است

همچنین رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر به مشکلات آموزش و پرورش در دوران همه‌گیری کرونا اشاره کرد و گفت: پیامدهای کرونا در سیستم آموزش و پرورش ماندنی است و برای سال ها اثرات آن بر سیستم آموزشی و تربیتی باقی خواهد ماند. بیش از ۱۷ماه است که دانش آموزان در منزل هستند و سلامت جسمی و روحی آنها به مخاطره افتاده است.

علی‌اصغر مومنیان تعداد دانش آموزان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را در شهرستان خمینی‌شهر ۶۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: امسال ۵۹ هزار دانش‌آموز و ۶ هزار نوآموز داریم که جمعا ۶۵ هزار نفر هستند. تراکم جمعیت شهرستان بسیار بالا و با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم. همچنین فضاهای آموزشی موجود درست جانمایی نشده است.

وی افزود: تلاش شد از منابع شهرستان در حوزه نیروی انسانی و فضای آموزشی بهترین استفاده را شود و به همین دلیل طرح جابجایی مدارس و تجمیع برخی از آنها ارائه شد که در این طرح چند مدرسه را تجمیع کردیم. چند هنرستان نیز برای سال جدید به سیستم آموزشی شهرستان اضافه خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر تاکید کرد: زمینی در محله‌ وازیچه با مساحت ۳ هزار متر مربع خریداری شده است و از طریق بنیاد برکت در تلاشیم که به عنوان مدرسه ساخته و در مسیر آموزشی قرار گیرد.

وی مهم‌ترین کمبود شهرستان را کمبود معلم دانست و گفت: بالاترین چالش آموزش و پرورش شهرستان، کمبود نیروی انسانی است. خصوصا در دوره ابتدایی ۹۱ کلاس درسی شهرستان خالی از معلم است.  برای ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان پایگاه‌های جبرانی به صورت مجازی راه‌اندازی شد تا مشکلات سال گذشته دانش آموزان برطرف شود.

مومنیان با بیان اینکه بالای ۵۰ درصد فرهنگیان خمینی‌شهر واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: خط اورژانس دانش آموزان با شماره ۱۵۷۰ راه‌اندازی شده و دانش آموزان می‌توانند مشکلات خود را در تماس با این شماره عنوان کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها