اخبار 13

پذیرش دانشجوی رشته مددکاری اجتماعی در دانشکده پیراپزشکی مشهد

پذیرش دانشجوی رشته مددکاری اجتماعی در دانشکده پیراپزشکی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  از دایر شدن رشته مددکاری اجتماعی از ابتداء سال تحصیلی آینده و برای اولین بار در کشور در این دانشکده خبر داد.

 دکتر محسن اسدی‌نژاد در  این خصوص اظهار کرد: با اضافه شدن این رشته تحصیلی تعداد گروه‌های آموزشی و تعداد رشته‌ها و مقاطع این دانشکده به ۸ گروه و ۱۵ رشته افزایش می‌یابد.

معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه «در این دانشکده ۹۵۰ دانشجو و ۳۶ استاد در ۷ گروه آموزشی و ۱۴ رشته مقطع داریم»، تصریح کرد: اساتید و دانشجویان دانشکده پیراپزشکی در ۷ رشته کارشناسی پیوسته، ۲ رشته کارشناسی ناپیوسته، ۴ رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکترای تخصصی مشغول به تدریس و تحصیل هستند؛ همچنین این دانشکده سالانه ۲۵۰ ورودی جدید و ۲۵۰ دانش آموخته دارد.

دکتر اسدی‌نژاد افزود: رشته‌ها و مقاطع تحصیلی دانشکده پیراپزشکی مشهد شامل بینایی سنجی در ۳ مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری، تکنولوژی پرتوشناسی در ۲ مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته، علوم آزمایشگاهی در ۲ مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته، فیزیوتراپی در ۲ مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد، فناوری اطلاعات سلامت در ۲ مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد، گفتار درمانی در ۲ مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد و کار درمانی در مقطع کارشناسی پیوسته هستند.

وی اضافه کرد: همچنین از مهرماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ رشته مددکاری اجتماعی به رشته‌های آموزشی دانشکده پیراپزشکی مشهد اضافه می‌شود و در این رشته پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی پیوسته خواهیم داشت، شایان ذکر است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد اولین دانشگاه علوم پزشکی‌ در کشور بوده که رشته مددکاری اجتماعی را دایر کرده و در گذشته این رشته را فقط دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران داشت.

معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی مشهد با ذکر این نکته که دانشجویان باید حداکثر تلاش خود را در ایام آموزش مجازی داشته باشند و اجازه اٌفت یادگیری به خود ندهند، تأکید کرد: امتحانات دانشجویان این دانشکده آغاز و تا ۷ مرداد ادامه دارد و نحوه برگزاری تمامی امتحانات تئوری مجازی بوده و تنها امتحانات عملی به‌صورت حضوری بود، آن هم در زمان حضور دانشجویان در روزهای پایانی ترم تحصیلی، البته امتحان برخی از دروس عملی با تشخیص استاد به‌صورت مجازی برگزار شد. برخی از دانشجویان، در طول ترم، دروس و مطالب امتحانی را مطالعه نمی‌کنند و در شب امتحان به یکباره با حجم وسیعی از مطالب نخوانده روبه‌رو می‌شوند که این پروسه اشتباهی است.

دکتر اسدی‌نژاد بیان کرد: این افراد باید توجه داشته باشند که از روش های مطالعه علمی استفاده کنند و در ابتدا به صورت کلی مطالعه‌ای داشته باشند، مطالب را دسته‌بندی کنند و در مرحله بعد نکات کلیدی را مرور کرده و حین مطالعه نیز یادداشت برداری کنند.

به گزارش وبدا، وی با اشاره به اینکه برخی از دانشجویان بدون آگاهی از پیامدهای مخرب ذهنی و روانی داروهای محرک، تحت تأثیر تجویز دوستان ناآگاه یا تبلیغات نادرست فضای مجازی به خیال شب‌بیداری و مهار اضطراب امتحانات به سمت مصرف این مواد شیمیایی روی می‌آورند، تصریح کرد: یکی از داروهای مصرفی داروی ریتالین است که عده‌ای از دانشجویان آن را به بهانه موفقیت در امتحان و افزایش هوشیاری مصرف می‌کنند، موضوعی که هیچگونه توجیه علمی و اثبات‌شده‌ای ندارد و مصرف خودسرانه آن منجر به ایجاد مشکلات جسمی، روحی، روانی، عاطفی، خلقی و رفتاری در فرد مصرف‌کننده خواهد شد.

معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی مشهد گفت: از دانشجویان و تحصیل‌کردگان جامعه می‌خواهیم که در خصوص سلامت خودشان و اطرافیان در ایام بحران کرونا حساسیت بالایی داشته باشند و به عنوان الگوی رفتاری جامعه در رعایت موازین بهداشتی باشند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *