تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 اکتبر 2021 - 1:39
کد خبر : 21561

پذیرش 57 پژوهشگر در برنامه ملی پزشک پژوهشگر

پذیرش 57 پژوهشگر در برنامه ملی پزشک پژوهشگر

برنامه پزشک پژوهشگر از ابتدای فعالیت تاکنون طی هفت فراخوان موفق به پذیرش 57 پژوهشگر به میزبانی 9 دانشگاه علوم پزشکی و 31 مرکز تحقیقاتی شده است. به گزارش ایسنا، دوازدهمین نشست شورای راهبردی برنامه پزشک پژوهشگر با حضور دکتر فرید نجفی، معاون تحقیقات و فناوری، دکتر علی‌­اکبر حق­دوست معاون آموزشی،  دکتر قاسم حاجی بابایی معاون

پذیرش 57 پژوهشگر در برنامه ملی پزشک پژوهشگر

برنامه پزشک پژوهشگر از ابتدای فعالیت تاکنون طی هفت فراخوان موفق به پذیرش 57 پژوهشگر به میزبانی 9 دانشگاه علوم پزشکی و 31 مرکز تحقیقاتی شده است.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین نشست شورای راهبردی برنامه پزشک پژوهشگر با حضور دکتر فرید نجفی، معاون تحقیقات و فناوری، دکتر علی‌­اکبر حق­دوست معاون آموزشی،  دکتر قاسم حاجی بابایی معاون درمان، دکتر حمیدرضا خرم­‌خورشید مشاور علمی و فناوری، دکتر معصومه جرجانی دبیر دبیرخانه شورای علوم پایه پزشکی و بهداشت، دکتر پاسالار مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان و دکتر مسگرپور مشاور معاونت برگزار شد.

در ابتدای نشست دکتر مسگرپور با اعلام اینکه برنامه پزشک پژوهشگر از ابتدای فعالیت تاکنون 57 پذیرش داشته است، گفت: از سال 93، هفت دوره فراخوان منتشر شده که تعداد متقاضیان در دو دوره اخیر افزایش چشمگیری داشته است. از مجموع 1435 متقاضی 95 نفر واجد شرایط بودند که از این تعداد نیز 57 پژوهشگر پذیرش شدند. در حال حاضر نیز 6 نفر موفق به اتمام برنامه شده اند، 7 نفر انصراف داده و یک نفر نیز از دوره اخراج شده است. 9 دانشگاه علوم پزشکی و 31 مرکز تحقیقاتی میزبان مشغول پزشک پژوهشگران هستند.

نجفی با اشاره به اینکه برنامه پزشک پژوهشگر بالاترین فرصت تحصیلی آموزش عالی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده که به پزشکان و دندان‌پزشکان برتر تعلق می‌گیرد، گفت: در واقع این برنامه با هدف رشد آکادمیک در راستای حمایت و کاستن از روند مهاجرت نخبگان پزشکی و دندان‌پزشکی به خارج از کشور طراحی و تدوین شده است.

او با تاکید بر اینکه این برنامه بالاترین فرصت تحصیلی آموزش عالی در وزارت بهداشت است، افزود: این فرصتی است که به پزشکان و دندان‌پزشکان برتر تعلق می‌گیرد تا علاوه بر تحصیل در مقاطع بالینی تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ در یک زمینه خاص تخصصی مرتبط با رشته بالینی خود نیز آموزش دیده و مدرک PHD را کسب کنند.

نجفی با یادآوری اینکه برنامه پزشک پژوهشگر مقطع جدید دانشگاهی نیست، افزود: کریکولوم آموزشی این برنامه ترکیبی از محتوای دوره تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیب بالینی به علاوه دوره دکتری تخصصی پژوهشی (Phd by Research)  است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در این نشست بر ضرورت به روزرسانی آیین نامه برنامه پزشک پژوهشگر تاکید شد و کاربرگ اعتبار بخشی مراکز تحقیقاتی متقاضی میزبانی در دستور بازبینی قرار گرفت.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها