تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 20:56
کد خبر : 137350

پروژه های آبخیزداری در قم، نقش مهمی در کاهش خسارات سیل داشت

پروژه های آبخیزداری در قم، نقش مهمی در کاهش خسارات سیل داشت

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری در قم به ویژه مناطق بالادست، نقش مهمی در کاهش خسارات و تلفات سیل داشت. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان در تالار معصومیه فرمانداری قم عنوان کرد: ستاد بحران در قم با اطلاع رسانی های

پروژه های آبخیزداری در قم، نقش مهمی در کاهش خسارات سیل داشت
معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری در قم به ویژه مناطق بالادست، نقش مهمی در کاهش خسارات و تلفات سیل داشت.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان در تالار معصومیه فرمانداری قم عنوان کرد: ستاد بحران در قم با اطلاع رسانی های دقیق و لغو مرخصی مدیران توانست بحران سیلاب در قم را مدیریت کند.
معاون امور عمرانی استاندار قم افزود: همچنین اجرای پروژه های آبخیزداری در قم به ویژه مناطق بالادست، نقش مهمی در کاهش خسارات و تلفات سیل داشت. اجرای پروژه های آبخیزداری از بروز سیل در مناطق کهک و پردیسان جلوگیری کرد و در این راستا خساراتی نداشتیم.
بهشتی بیان کرد: انحراف مسیر سیلاب تا حدی مانع از ایجاد خسارات به روستاهای قم شد البته مقدار محدودی از باغات و اراضی کشاورزی و برخی منازل روستایی در حریم رودخانه ها گرفتار سیل شدند.
وی گفت: در جهت کنترل سیلاب باید به توسعه طرح‌های آبخیزداری و کنترل روان آب ها توجه داشت اگر با ساخت و ساز در مسیر رودخانه، حریم را از بین ببریم با قهر طبیعت مواجه خواهیم شد.
معاون امور عمرانی استاندار قم خاطرنشان کرد: همچنین باید از پوشش فضای سبز و جنگل ها به خوبی صیانت کرد، باید توسعه بندها و طرح‌های آبخیزداری در مهار و کنترل آب‌های روان باید افزایش پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها