تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 نوامبر 2021 - 21:06
کد خبر : 75103

چراغ تماشاخانۀ ماه روشن شد

چراغ تماشاخانۀ ماه روشن شد

ایسنا/اصفهان تئاتر «حادثه در عمارت آقای میم_ف» که موفق به کسب چندین جایزه از سی‌امین جشنوارۀ تئاتر استان اصفهان شده بود، درِ تماشاخانۀ ماه را پس از مدت‌ها به روی دوستداران تئاتر باز کرده است. هادی عسکری، کارگردان این تئاتر به ایسنا می‌گوید: تئاتر «حادثه در عمارت آقای میم_ف» دربارۀ تقابل حوادث بیرونی و امیال درونی

چراغ تماشاخانۀ ماه روشن شد

ایسنا/اصفهان تئاتر «حادثه در عمارت آقای میم_ف» که موفق به کسب چندین جایزه از سی‌امین جشنوارۀ تئاتر استان اصفهان شده بود، درِ تماشاخانۀ ماه را پس از مدت‌ها به روی دوستداران تئاتر باز کرده است.

هادی عسکری، کارگردان این تئاتر به ایسنا می‌گوید: تئاتر «حادثه در عمارت آقای میم_ف» دربارۀ تقابل حوادث بیرونی و امیال درونی انسان‌هاست؛ تصور کنید قرار است تا چند ساعت دیگر همه‌چیز نابود شود، آن وقت چه خواهید کرد؟

او ادامه می‌دهد: این تئاتر دو سال پیش‌تولید شد. آن زمان کرونایی وجود نداشت و ما توانستیم از سی‌امین جشنوارۀ تئاتر استان اصفهان جایزۀ دوم بازیگری مرد، نویسندگی و بازیگری زن، جایزۀ سوم کارگردانی و تقدیر از طراحی صحنه را دریافت کنیم و به‌عنوان نمایندۀ اصفهان برای حضور در جشنوارۀ بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب شویم.

این کارگردان تئاتر تصریح می‌کند: کرونا مانع از اجرای عمومی این تئاتر طی دو سال گذشته شده بود. قبلاً واهمۀ بیشتری داشتیم و حالا سعی می‌کنیم ضمن رعایت نکات بهداشتی لازم، به زندگی در کنار این ویروس ادامه بدهیم. در حال حاضر نیز مشغول تولید تئاتر دیگری به نام «پیلۀ کرم ابریشم» هستیم.

عسکری با تشکر از دفتر تخصصی تالار هنر (وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) که فعلاً، تنها حامی اجرای تئاتر در اصفهان است، توضیح می‌دهد: به این دلیل که ساعت اجرای تئاتر «حادثه در عمارت آقای میم_ف» مناسب اجرا در تالار هنر نبود، به همت سعید امامی، مدیر تالار هنر و با همکاری مجتبی شاهمرادی، رئیس حوزه هنری اصفهان، مقرر شد که ما در تماشاخانۀ ماه اجرا داشته باشیم. بر خود لازم می‌دانم از همۀ کسانی که در این شرایط نابسامان، برای استمرار اجرای تئاتر در اصفهان تلاش می‌کنند قدردانی کنم.

تئاتر «حادثه در عمارت آقای میم_ف» تا ۱۸ تیرماه هر روز رأس ساعت ۱۹ در تماشاخانه ماه حوزه هنری واقع در کوچه سعدی، روی صحنه می‌رود. مژگان کوهی، علیرضا مقامی پور، محمدحسن رحیمی، نکیسا رسا و هادی عسکری در این تئاتر به‌عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند و مژگان کوهی به‌عنوان بازیگردان و دستیار کارگردان، هلیا ملک پور به‌عنوان منشی صحنه، هادی عسکری به‌عنوان نویسنده، کارگردان و طراح صحنه و هامون حیدری به‌عنوان طراح نور در آن فعالیت دارند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها