چرا معاونت ترافیک‌ و حمل‌ونقل نتایج مطالعات کمربند جنوبی را نمی‌پذیرد؟


چرا معاونت ترافیک‌ و حمل‌ونقل نتایج مطالعات کمربند جنوبی  را نمی‌پذیرد؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص عدم تایید پیوست زیست محیطی کمربند جنوبی توسط مشاور پروژه تذکر داد و گفت: چرا با وجود انجام مطالعات زیست محیطی و مصاحبه‌های اخیر شهردار مبنی بر اینکه ساخت پروژه منوط به مطالعات است، معاونت شهرداری نسبت به ساخت این پروژه تاکید دارد؟ اختیارات شما بیشتر است یا معاونت شهرداری؟

محمد حاجیان شهری، امروز در صدوبیست‌ودومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، به شهردار مشهد، محمدرضا کلائی تذکر داد.

وی درخصوص عدم تایید پیوست‌زیست محیطی کمربند جنوبی توسط مشاور پروژه به محمدرضا کلائی، به شهردار مشهد تذکر داد و اظهار کرد: در هفته‌های اخیر جلسات مشورتی بررسی مطالعات زیست محیطی کمربند جنوبی مشهد برگزار شد و براساس مطالعات انجام شده دکتر مختوم و دیگر اساتید برتر محیط زیستی کشور، ساخت پروژه کمربند جنوبی آسیب زاست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد افزود: چرا با وجود انجام مطالعات زیست محیطی و مصاحبه‌های اخیر شهردار مشهد، معاونت شهرداری نسبت به ساخت این پروژه تاکید دارد؟ اختیارات شما بیشتر است یا معاونت شهرداری؟ نتایج زیست محیطی این پروژه علنی شده و همه مردم می‌دانند. ساخت این پروژه تبعات زیست محیطی زیادی به بار می‌آورد. من نسبت به عدم تایید پیوست زیست محیطی کمربند جنوبی توسط مشاور به شهردار مشهد تذکر می‌دهم.

همچنین اصلاح لایحه اجرا و تکمیل پروژه بوم‌پارک کشف‌رود با قید دو فوریت یکی از دستورکارهای امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود که با ۱۴ رای موافق به تصویب رسید. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده شد تا نسبت به واگذاری اراضی یا املاک به پیمان‌کار یا اشخاص حقیقی و حقوقی معرفی شده توسط پیمان‌کار، با اعمال ۱۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت کارشناسی رسمی دادگستری اقدام کند. همچنین اعطاء پروانه ساختمانی یا واگذاری اراضی و املاک، حداکثر تا ۶ماه پس از ثبت هر صورت وضعیت در دفاتر مالی شهرداری امکان‌پذیر است و پس از آن، هرگونه پروانه ساختمانی، اراضی و املاک به نرخ روز محاسبه و در حساب پیمان‌کار ثبت خواهد شد.

لایحه تخفیف هزینه صدور یا تمدید پروانه فعالیت و اشتغال در ناوگان حمل و نقل بار درون‌شهری نیز با ۱۴ رای موافق به تصویب رسید. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده شد تا نسبت به اعمال ۵۰ درصد تخفیف در صدور یا تمدید پروانه فعالیت و اشتغال رانندگان و مالکان خودروهای حمل و نقل بار سبک و سنگین برای گروه‌های خاص شامل خانواده معزز شهدا (پدر، مادر، همسر، فرزند)، جانبازان، رزمندگان (با سابقه حضور شش ماه و بیشتر در جبهه)، آزادگان (با سابقه اسارت ۶‌ماه و بیشتر) و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اقدام کند.

همچنین لایحه آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات بخش حمل و نقل مسافر در پایانه‌های برون‌شهری نیز به تصویب رسید که براساس آن در راستای اجرای قانون اصلاح لایحه قانونی احداث ترمینال‌های مسافربری و ممنوعیت تردد اتوبوس‌های برون‌شهری در داخل شهر مصوب ۱۳۷۲ و به‌منظور ایجاد نظم و انضباط و ارتقاء خدمات شهرداری مشهد، آیین‌نامه ساماندهی بخش حمل و نقل مسافر در پایانه‌های برون‌شهری براساس شرایط و ضوابطی تنظیم شد.

لایحه دوفوریتی تغییر نام خیابان پیام به مهندس، یک فوریتی شد

همچنین دو لایحه دوفوریتی دیگر امروز در جلسه مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب نرسیده و برای یک فوریت برگشت داده شد. این لوایح در مورد خدمات شهرداری مشهد در اراضی منفصل توس و تغییر نام خیابان پیام به نام مهندس بودند.

سیدمسعود ریاضی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص ضرورت دو فوریت لایحه تغییر نام خیابان پیام به مهندس، اظهار کرد: دوستان ما در نظام مهندسی سال هاست که این درخواست را از ما داشتند، امروز که روز مهندس است وقت آن است که به این درخواست رسیدگی شود و به پاس زحمات مهندسین خیابان پیام به مهندس تغییر نام پیدا کند.

محمدحسین ودیعی عضو شورای اسلامی شهر مشهد در مقام مخالف، عنوان کرد: خدمات مهندسین بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اینکه چنین بلواری به نام آن‌ها زده شود در شان آن‌ها نیست. دلیل دیگر مخالفت من، این است که بیش از ۵۰ درصد کارگزاری‌های مشهد در این خیابان است.

علیرضا شهریاری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در مقام موافق تاکید کرد: ما نسبت به خدماتی که سال‌ها این افراد به ما ارائه کردند غفلت کرده و کاری انجام ندادیم.

بتول گندمی عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در مقام مخالف، بیان کرد: این خیابان یکی از قدیمی‌ترین خیابان های مشهد است. شاید با نام‌گذاری به نام مهندس یک رضایت ایجاد شود اما در نهایت نارضایتی‌های بسیار در بین شهروندان ایجاد می‌کند.

در نهایت دو فوریت این لایحه با ۸ رای موافق، ۴ مخالف و ۲ ممتنع به تصویب نرسید و لایحه به قید یک فوریت برگشت داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *