چند پیشنهاد برای تحقق عدالت آموزشی در مناطق عشایری
ایسنا/خوزستان مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در خصوص تاثیر عدالت آموزشی بر مدارس عشایری گفت: توجه به این مقوله مهم میتواند فقر و نابرابری آموزشی را از چهره مناطق محروم و عشایری پاک کند و زمینههای رشد و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان را فراهم کند تا این دانشآموزان توانمند بتوانند در رشد و توسعه کشور مفید و موثر باشند.
رضا فرامرزی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: عدالت آموزشی یعنی بهرهمندی همه دانشآموزان در تمام نقاط کشور از امکانات، تسهیلات و برنامههای آموزش و پرورش و معلمان کارآمد.
وی با اشاره به ضرورت اجرای عدالت آموزشی، ادامه داد: یکی از مقولههای مهم توسعه جامعه به ویژه مناطق محروم و عشایری، توسعه آموزشی است و برای ارتقای سطح تعلیم و تربیت فرزندان عشایری باید امکانات، منابع و طرحهای لازم برای همسطحسازی آموزش و پرورش عشایر با مناطق و شهرستانها فراهم شود.
عدالت آموزشی چگونه بر مدارس و جامعه تاثیر میگذارد؟
رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان در خصوص تاثیر عدالت آموزشی بر مدارس عشایری افزود: توجه به این مقوله مهم میتواند فقر و نابرابری آموزشی را از چهره مناطق محروم و عشایری پاک کند و زمینههای رشد و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان را فراهم کند تا این دانشآموزان توانمند بتوانند در رشد و توسعه کشور مفید و موثر باشند. برابری آموزشی، انگیزه و امید را نیز در دانشآموزان و معلمان بالا میبرد و شوق و تحرک آموزشی و پرورشی را در مدارس عشایری بیشتر میکند.
فرامرزی در پاسخ به اینکه چگونه عدالت آموزشی در مدارس عشایری محقق شود؟ تصریح کرد: شناختن جامعه عشایری به عنوان یک جامعه مولد و تاثیرگذار در کشور اسلامی ما خود مبین توجه به همه جنبههای زندگی و رشد این جامعه است. نگاه مثبت و دوراندیشانه مسئولان و تصمیمگیرندگان نسبت به رشد و توسعه آموزش و پرورش در عشایر میتواند به برقراری عدالت آموزشی بسیار کمک کند.
وی با اشاره به چگونگی تحقق عدالت آموزشی افزود: عشایر باید در برنامههای توسعه کشور سهم داشته باشند، در گزینش دانشجو معلمان عشایری به استعدادهای سرشار فارغالتحصیلان مدارس عشایری و حضور معلمان تخصصی برای دانشآموزان عشایری توجه شود و اعتبارات لازم برای پوشش تحصیلی حداکثری دانشآموزان بازمانده از تحصیل به ویژه در مقاطع تحصیلی متوسطه برای رفع مشکلات ایاب و ذهاب و دیگر مشکلات این دانشآموزان تخصیص یابد.
انتهای پیام