تاریخ انتشار : شنبه 21 آگوست 2021 - 23:12
کد خبر : 6519

کامالا هریس با وجود بحران افغانستان، در سنگاپور و ویتنام است

کامالا هریس با وجود بحران افغانستان، در سنگاپور و ویتنام است

معاون بایدن در میان سقوط کابل و خروج پر آشوب نیروهای آمریکایی از افغانستان، برای سفر به سنگاپور و ویتنام رفته است.  به نقل از پایگاه خبری هیل، اعلام سفر به این دو کشور جنوب شرق آسیا ماه گذشته میلادی منتشر شد اما سفر کامالا هریس، معاون بایدن احتمالا توانایی و اعتبار آمریکا را درباره

کامالا هریس با وجود بحران افغانستان، در سنگاپور و ویتنام است

معاون بایدن در میان سقوط کابل و خروج پر آشوب نیروهای آمریکایی از افغانستان، برای سفر به سنگاپور و ویتنام رفته است.

 به نقل از پایگاه خبری هیل، اعلام سفر به این دو کشور جنوب شرق آسیا ماه گذشته میلادی منتشر شد اما سفر کامالا هریس، معاون بایدن احتمالا توانایی و اعتبار آمریکا را درباره تعهدات امنیتی‌اش با متحدان در پی تصرف کابل از سوی طالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان زیر سوال می‌برد.

توقف هریس در ویتنام یادآور تصاویری از هلیکوپتر آمریکا بر بام سفارت این کشور در سایگون و خروج از روی استیصال دیپلمات‌های آمریکایی از این کشور در ۱۹۷۵ و مقایسه آن با روند خروج نیروهای این کشور از کابل است.

اما مقام‌های ارشد واشنگتن که درباره سفر هریس به جنوب شرق آسیا با خبرنگاران گفتگو می‌کردند، این مقایسه تاریخی را بین خروج نیروهای آمریکایی از سایگون و کابل رد کرده و گفتند، معاون بایدن حین سفرش به ویتنام و سنگاپور همچنان با مقام‌ها در کابل درباره اوضاع افغانستان در تماس است.

یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی گفت: هریس همچنان درباره این مسائل به همکاری و تماسش با واشنگتن و همکارانش در طول این سفر ادامه می‌دهد. علت سفر او به منطقه به این خاطر است که منطقه جنوب شرق آسیا و هند –پاسیفیک برای ما مهم است.

یکی دیگر از مقام‌ها نیز در تلاش برای جدا کردن مساله خروج از ویتنام و اوضاع در افغانستان گفت: ما نمی‌خواهیم در مقایسه‌های تاریخی گیر بیفتیم. این دو کشورهایی به شدت متفاوت هستند و در بخش‌های متفاوتی از جهان نیز واقع شده‌اند.

این مقام‌ها همچنین تاکید کردند که سفر هریس به منطقه نشان‌دهنده تعهدات آمریکا به متحدانش است چون خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیش از فروپاشی سریع نیروهای امنیتی و دولت افغان در مواجهه با تهاجم طالبان صورت گرفت.

یکی از مقام‌های ارشد دولت واشنگتن ادامه داد: ما بیش از ۷۰ سال است که شرکای اقتصادی و امنیتی قوی از کشورها در منطقه هند-پاسیفیک داریم. بین تضمین خطوط دریایی آزاد در آسیا که برای ایالات متحده در اولویت است و مداخله مداوم در جنگ داخلی سایر کشورها تفاوت وجود دارد.

وی ادامه داد: سفر هریس به سنگاپور و ویتنام به معنای نشان دادن این تعهد و تعمیق روابط همکاری در سه حوزه کلیدی شامل بهداشت جهانی مرتبط با مقابله با کرونا، شراکت اقتصادی و امنیت است. دولت آمریکا خیزش چین را به عنوان بزرگترین تهدید قرن ۲۱ می‌داند و اتحاد بین متحدان به ویژه آسیا برای تلاش‌های ما به منظور عقب راندن پکن بسیار مهم است.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین گفت: ما مطمئن هستیم که شرکای ما در سراسر منطقه هند-پاسیفیک، آمریکا را یک شریک ثابت قدم می‌دانند و این مساله‌ای است که کامالا هریس در جریان سفرش قرار است به آن تاکید کند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها