کاهش فاصله مدرسه با جامعه با اجرای بسته تحولی”مدرسه کانون تربیتی محله”
مدیرکل برنامهریزی انجمنهای مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیاء به تشریح فعالیتهای انجامشده در راستای اجرای بسته تحولی “مدرسه کانون تربیتی محله” پرداخت. به گزارش ایسنا، بر اساس بسته تحولی “مدرسه کانون تربیتی محله”؛ کاهش فاصله بین جامعه و مدرسه و تعامل اثربخش آنها باهم، ارتباط بین یادگیریهای مدرسه و زندگی اجتماعی،تبدیل مدرسه به کانون پیشرفت محله
مدیرکل برنامهریزی انجمنهای مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیاء به تشریح فعالیتهای انجامشده در راستای اجرای بسته تحولی “مدرسه کانون تربیتی محله” پرداخت.
به گزارش ایسنا، بر اساس بسته تحولی “مدرسه کانون تربیتی محله”؛ کاهش فاصله بین جامعه و مدرسه و تعامل اثربخش آنها باهم، ارتباط بین یادگیریهای مدرسه و زندگی اجتماعی،تبدیل مدرسه به کانون پیشرفت محله و افزایش مشارکت عوامل اثربخش بیرونی در امور آموزشی و پرورشی مدارس از اهداف کلی و مواردی همچون؛ شناسایی و بررسی ظرفیتهای محلی و مدرسه و انواع فعالیتهای مشترک قابلاجرا توسط گروههای همیار، برگزاری حداقل ۴ برنامه در طول سال تحصیلی به مناسبتهای ملی و مذهبی، مشارکت دانش آموزان و کادر مدرسه در نماز جماعت محله، مشارکت دانش آموزان حداقل ماهی یکبار در فعالیتهای اقتصادی و … ازجمله اهداف عملیاتی و قابلسنجش در این بسته تحولی است.
شایانذکر است؛ محور قرار گرفتن مدرسه در برنامههای فرهنگی و تربیتی محله، توسعه حس شهروندی، نظارت بهتر و پرورش نهادهای مردمی، ایجاد جو سالم محلی، شور و نشاط و سرزندگی بیشتر محله و تقویت متقابل محله و مدرسه، افزایش جذابیت مدرسه و تقویت تمایل دانش آموزان برای حضور در مدرسه، استفاده بهینه از امکانات محلی و مدرسه و همافزایی در پیشبرد اهداف تربیتی،کمک مفید و دوجانبه مدرسه و محله به یکدیگر نظیر استفاده محله از نیروی انسانی و مدرسه و استفاده مدرسه از مشارکت اهالی و کسبه از خروجیهای مورد انتظار این طرح است.
گفتنی است؛ تشکیل گروههای همیار، متشکل از والدین دانش آموزان و نمایندگانی از مؤسسات و متخصصین محلی، بررسی زمینههای همکاری، تنظیم و تدوین برنامهها، اجرای برنامه با مسئولیت نمایندهای از هر گروه و محله و با نظارت مدیر مدرسه، ارزیابی میزان پیشرفت اجرای برنامه توسط انجمن اولیای مدرسه از مراحل ششگانه این طرح است.
مدیرکل برنامهریزی انجمنهای مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیا با تشریح فعالیتها در این برنامه اظهار کرد: در این بسته تلاش شده است تا فاصله نامرئی بین مدرسه و جامعه روز به روز کاهش یابد و ارتباط بین این دو نهاد بیش از پیش نزدیک شود.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، نورعلی عباسپور افزود: بخش مهمی از این بسته تحولی به سازمان های خارج از آموزشوپرورش مرتبط میشود لذا هماهنگیهای لازم در این خصوص انجامشده است و در سال جاری ۱۰ درصد از این بسته تحولی را اجرایی کردیم مرحله اول طرح اجراشده و در مرحله دوم قرار داریم.
وی ادامه داد: کانون اصلی طرح در مدرسه قرار دارد و انجمنهای اولیاء و مربیان مدارس واسطه بین خانوادهها و مدارس شدند گروههای همیار در سطح استان تشکیلشده و در شهرستانها نیز تشکیل میشود. سازمان های مختلف استقبال خوبی از این بسته تحولی داشته اند.
انتهای پیام
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0