تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 10:51
کد خبر : 155541

کاهش 22 درصدی جمعیت زندانیان در گلستان

کاهش 22 درصدی جمعیت زندانیان در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:‌ سال گذشته جمعیت زندان های گلستان 22 درصد نسبت به سال قبل از آن کمتر شد. به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، هادی هاشمیان اظهار کرد: جلوگیری از ورود محکومان کمتر از سه روز به زندان، بررسی پرونده زندانیان در بدو ورود و افزایش بازدید قضات از زندان ها برای پیگیری مشکلات

کاهش 22 درصدی جمعیت زندانیان در گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان گفت:‌ سال گذشته جمعیت زندان های گلستان 22 درصد نسبت به سال قبل از آن کمتر شد.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، هادی هاشمیان اظهار کرد: جلوگیری از ورود محکومان کمتر از سه روز به زندان، بررسی پرونده زندانیان در بدو ورود و افزایش بازدید قضات از زندان ها برای پیگیری مشکلات و درخواست های زندانیان از جمله اقداماتی بود که پارسال تعداد زندانیان استان را 22 درصد کاهش داد.

وی افزود: استفاده از مجازات های جایگزین به جای زندان هم در کاهش جمعیت کیفری استان اثرگذار بود.

هاشمیان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس قوه قضاییه بر کاهش جمعیت زندان ها، گفت: استفاده بیشتر از آرای جایگزین به جای حبس، افزایش بازدید قضات از زندان ها برای بررسی وضعیت زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان، پایش زندانیان به منظور جلوگیری از ورود به زندان افرادی که وثیقه و کفیل دارند از جمله برنامه های امسال دادگستری برای کاهش زندانیان است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد: افزایش 25 درصدی آرای جایگزین حبس و افزایش 15 درصدی صلح و سازش، از برنامه هایی است که در برنامه اجرایی 98 استان پیش بینی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها