تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 1:20
کد خبر : 91854

کشتار غیرمجاز دام در کهگیلویه و بویراحمد همچنان وجود دارد

کشتار غیرمجاز دام در کهگیلویه و بویراحمد همچنان وجود دارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشتار غیرمجاز دام در این استان همچنان وجود دارد. “عبدالله بهمنش” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: حتی یک کیلوگرم گوشت دامی که بصورت غیرمجاز کشتار شده مورد تایید دامپزشکی نیست. وی اظهارکرد: استفاده از گوشت هایی که با کشتار غیرمجاز انجام می شوند

کشتار غیرمجاز دام در کهگیلویه و بویراحمد همچنان وجود دارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشتار غیرمجاز دام در این استان همچنان وجود دارد.

“عبدالله بهمنش” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: حتی یک کیلوگرم گوشت دامی که بصورت غیرمجاز کشتار شده مورد تایید دامپزشکی نیست.

وی اظهارکرد: استفاده از گوشت هایی که با کشتار غیرمجاز انجام می شوند می تواند موجب ابتلا به بیماریهای مختلفی از جمله تب مالت، تب کریمه کنگو و هاری شود. همچنین ضایعات کشتار و خون‌آبه باعث شیوع بیماری های ویروسی خطرناکی می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقتی ذبح دام در کشتارگاه صورت گیرد تحت نظارت دامپزشکی هست و روند منجد شدن و نگهداری در سردخانه را طی می کنند که با این روش درصورتی که دام حتی مبتلا به بیماری هم باشد، بیماری از بین می رود و منتقل نمی شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها