تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 22:10
کد خبر : 121031

کلاس‌های درس تهویه مناسب ندارند/ بازگشایی مدارس یک ماه به تعویق بیفتد

کلاس‌های درس تهویه مناسب ندارند/ بازگشایی مدارس یک ماه به تعویق بیفتد

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: شرایط واکسیناسیون و تهویه کلاس‌ها برای بازگشایی مدارس مطلوب نیست. دکتر محمدمهدی مجذوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: واکسیناسیون دانش آموزان در دز اول انجام شده و والدین از انجام واکسیناسیون استقبال کرده‌اند، اما با توجه به اینکه هنوز دریافت دز دوم واکسیناسیون آغاز نشده است ،

 کلاس‌های درس تهویه مناسب ندارند/ بازگشایی مدارس یک ماه به تعویق بیفتد

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: شرایط واکسیناسیون و تهویه کلاس‌ها برای بازگشایی مدارس مطلوب نیست.

دکتر محمدمهدی مجذوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: واکسیناسیون دانش آموزان در دز اول انجام شده و والدین از انجام واکسیناسیون استقبال کرده‌اند، اما با توجه به اینکه هنوز دریافت دز دوم واکسیناسیون آغاز نشده است ، بنابراین دانش آموزان به ایمنی مطلوبی دست نیافته‌اند که بازگشایی مدارس امیدواریم یک ماه به تاخیر بیفتد.

وی با بیان اینکه در جلسه ستاد کرونا دو موضوع واکسیناسیون و تهویه کلاس‌ها مطرح شده، تصریح کرد: امیدواریم این دو موضوع اعمال شود و با اجرای این دو موضوع پیک ششم را به همراه نخواهیم داشت.

دکتر مجذوبی با اشاره به سرد بودن هوا و بسته شدن پنجره ها و درب کلاس‌ها یادآور شد: با توجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم و درب کلاس‌ها باید بسته باشد، تهویه کلاس‌ها در وضعیت مطلوبی قرار نداشته و باید تهویه مناسب برای کلاس‌ها حتی با ظرفیت کمی از دانش آموزان در کلاس تعبیه شود تا شاهد ورود به پیک ششم نباشیم.

رئیس علوم پزشکی گفت:  امیدواریم با رایزنی آموزش و پرورش بتوانیم دو موضوع تهویه کلاس و انجام دز دوم واکسیناسیون بازگشایی مدارس را در دی ماه داشته باشیم.

وی گفت: حضور دانش آموزان حتی با ظرفیت کم در داخل کلاس بدون تهویه اشتباه بوده و آموزش و پرورش باید نسبت به ایجاد تهویه مناسب اقدام کند و سپس مدارس بازگشایی شوند.

دکترمجذوبی با بیان اینکه خانواده‌ها در دریافت دز اول واکسیناسیون استقبال کرده‌اند، افزود: این دانش آموزان برای دریافت دز دوم نیز استقبال و اقدام خواهند کرد.

وی گفت: در ماه آذر  دریافت دز دوم دانش آموزان انجام می‌شود و امیدواریم تهویه مناسب برای کلاس‌های درس دانش آموزان در نظر گرفته شود تا سلامت دانش آموزان تضمین شود در غیر این صورت وضعیت برای بازگشایی مناسب نخواهد بود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها