«کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر» فراخوان داد
فراخوان دومین «کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر» با بخش ویژه «ادبیات معاصر» منتشر شد.
به گزارش ایسنا، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ از پژوهشگران در تمامی حوزههای مرتبط با مطالعات و پژوهشهای نشر برای ثبت و ارائه مقالات خود در دومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر دعوت به عمل میآورد. آثار پژوهشی مرتبط با «ادبیات معاصر ایران؛ ابعاد و ملاحظات فرهنگی» که به عنوان محور ویژه این کنفرانس مشخص شده است، به طور خاص مورد توجه قرار دارد.
دومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر از کلیه مقالات مرتبط با نشر در موضوعات و حوزههای پژوهشی مختلف استقبال میکند. محورهای مطالعاتی پیشنهادی برای مقالات ارسالی، در دو بخش اصلی و ویژه عنوان شده که به شرح زیر است:
بخش اصلی: پژوهشهای نشر
– فرصتها و چالشهای نشر دانشگاهی
– اقتصاد و بازاریابی نشر
– سیاستگذاری نشر
– مخاطبشناسی، نیازسنجی و تولید محتوا
– مالکیت فکری، حقوق معنوی و اخلاق حرفهای در نشر
– فناوریهای نرم و سخت در چاپ و نشر
– نشر الکترونیک و تولید محتوای دیجیتال
– ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
– کتابداری، علم اطلاعات و دانششناسی
بخش ویژه: ادبیات معاصر ایران؛ ابعاد فرهنگی
– فرهنگ عامه و ادبیات فولکلور
– نظریه و روش پژوهش در ادبیات معاصر
– جریانشناسی شعر معاصر
– جریانشناسی نثر معاصر
– ادبیات پایداری و مقاومت
– ابعاد فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان
– نقد ادبی و روایتشناسی
– ترجمه و ادبیات معاصر
– ترویج زبان و ادب فارسی
پذیرش و ارائه مقالات در این کنفرانس به زبان فارسی یا انگلیسی خواهد بود و چکیده مقالات در محدوده ۲۰۰ تا ۲۵۰ واژه قابل دریافت است. مهلت ارسال چکیده مقالات تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ اعلام شده است. پژوهشگران میتوانند چکیده مقالات خود را به همراه عنوان مقاله، مشخصات نویسنده، اطلاعات تماس و بیوگرافی کوتاه (حدود ۵۰ کلمه) نویسنده از طریق سامانه آنلاین کنفرانس ارسال کنند. ارسال مقالات مستلزم ثبتنام در این سامانه است.
شرکت در دومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر و ارائه مقاله در این کنفرانس بدون هزینه ثبتنام است. برگزارکنندگان در قبال سایر هزینههای شرکتکنندگان نظیر اسکان، سفر و غیره تعهدی نخواهند داشت.
برای دریافت پوستر کنفرانس اینجا کلیک کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر یا طرح هرگونه پرسش میتوانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.
بر اساس این گزارش، انگیزه اصلی برگزاری کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر، گرد هم آوردن دامنه وسیعی از آثار پژوهشی فاخر در زمینه مطالعات و پژوهشهای نشر با رویکردهای تکرشتهای و میانرشتهای است. در این راستا این رویداد علمی میکوشد تا این اهداف را محقق سازد:
ایجاد شناخت عالمانه و پژوهشمحور و تولید دانش کاربردی در حوزه نشر و کتاب
بسترسازی و ایجاد انگیزه برای انجام پژوهشهای تخصصی در حوزه نشر
بررسی فرصتها و چالشها و آسیبشناسی تولید محتوا در نشر دانشگاهی
بررسی تازهترین فناوریهای نرم و سخت در حوزه کتاب و نشر
بهرهگیری از ظرفیتهای ملی و بینالمللی برای تولید ادبیات علمی، تخصصی و روزآمد در حوزه نشر، کتاب و کتابخوانی
واکاوی عرصههای جدید در حوزه نشر نظیر نشر الکترونیک
انتهای پیام