گزارش ادعاها 99 از 100 پخش کننده برتر Twitch و YouTube مردان هستند
به گزارش نيو نيوز 1 و به نقل از gametplay گزارشی که به تازگی منتشر شده ادعا می کند که 99 نفر از 100 سازنده برتر استریم در پلتفرم های توییچ، فیس بوک و یوتیوب مرد هستند.
تعداد معدودی از طرفداران پلتفرمهای استریم از جمله توییچ، فیسبوک و یوتیوب از شنیدن این که محتوای استریم تحت سلطه سازندگانی است که خود را مردانه میدانند تعجب میکنند. چه xQc باشد، چه Ninja، یا حتی زمانی که PhantomL0rd در سال 2014 در صدر Twitch قرار گرفت، مردان همیشه برجسته ترین سازندگان استریم آنلاین بوده اند. در سالهای اخیر، به نظر میرسد که تغییری رخ داده است زیرا ironmouse، Amouranth، fuslie، Pokimane و سایر زنان محبوبیت پیدا کردهاند. اما بر اساس یک گزارش، پیشرفت ها بسیار اغراق شده است.
گزارش فصلی اخیر منتشر شده توسط استریم هچت، پخشکنندههای برتر فعلی در توییچ، فیسبوک و یوتیوب را تجزیه و تحلیل کرد. این تجزیه و تحلیل نشان داد که از 100 استریمر برتر در تمام پلتفرمها در حال حاضر، تنها یکی به عنوان یک زن شناخته میشود. این بدان معناست که 99 نفر از 100 استریمر برتر در محبوب ترین پلتفرم های استریم غربی صنعت، مرد هستند. این رتبه بندی بر اساس کل ساعت های تماشا شده در سه ماهه دوم سال 2022 است.
تنها زنی که به 100 سازنده برتر استریم سه ماهه دوم 2022 راه پیدا می کند، شاید تعجب آور نباشد، آمورانت است. تحلیل Stream Hatchet، Amouranth را در جایگاه 56 از 100 استریمر برتر قرار می دهد. برای مقایسه، هر دو xQc و Amouranth در مجموع حدود یکسان ساعت را پخش کردند. xQc 70.6 میلیون ساعت تماشای بینندگان را به خود اختصاص داد، در حالی که کل Amouranth 8.2 میلیون ساعت تماشا شد. xQc به طور قابل توجهی بهترین استریمر سه ماهه گذشته است.
Amouranth همچنین پربیننده ترین زن در پلتفرم های استریم است. او تقریبا دو برابر کل ساعت تماشا شده به عنوان دومین زن پربیننده، پوکیمن، که در سه ماهه گذشته 4.5 میلیون ساعت تماشا کرده است، دارد. پس از Pokimane، 10 پخش کننده زن برتر شامل Miko، Valkyrae و Pekora هستند که همگی در YouTube هستند. سپس جینتی، سادمی، فوزلی، کیدا و آیرونموس هستند که همگی در توییچ هستند. Ironmouse که 10 نفر برتر را تکمیل می کند، 3.3 میلیون ساعت تماشا کرده است.
همانطور که از لیست 10 پخش کننده زن برتر مشخص است، زنان تمایل دارند در سرویس های استریم محبوبیتی پیدا کنند که مردان محبوبیت ندارند. در حالی که مردان برتر تا حد زیادی برای اکثر محتوای خود بازی می کنند، زنان با پخش جریانی Let’s Chat/IRL یا سایر اشکال محتوای اجتماعی به موفقیت دست پیدا می کنند. Miko، Pekora، و ironmouse به عنوان Vtubers موفق شدهاند و بازیها را با آواز خواندن و سایر محتوای متنوع ترکیب میکنند. این بدان معنا نیست که زنان در بازیهای توییچ، فیسبوک و یوتیوب نیز به موفقیت دست پیدا نمیکنند، اما انجام این کار به وضوح چالش برانگیز است.
یکی از موضوعاتی که تحلیل استریم هچت به آن دست نمیزند این است که آیا بینندگان زنان در پلتفرمهای استریم در حال افزایش است یا خیر. از بسیاری جهات، پوشش رسانه ای پلتفرم های استریم باعث می شود به نظر برسد که زنان در توییچ، فیس بوک و یوتیوب به طور فزاینده ای محبوب هستند. واضح است که فضای زیادی برای رشد وجود دارد، اما حداقل ممکن است که تغییر رخ دهد. با این حال، بدون داده های بیشتر، گفتن با قطعیت دشوار است.