گفتگو با زبان ایموجی
ایسنا/اصفهان از واتس اپ گرفته تا اینستاگرام، از توییتر تا فیس بوک، این روزها ایموجیها همه جا هستند.
۱۷ ژوئیه مصادف با روز جهانی ایموجی است، استفاده از ایموجیها سادهترین راه برای ابراز احساسات، بدون استفاده از کلمات است. به سختی میتوان مکالمه ای داشت که بدون ایموجی کامل شود. محبوبیت این شکلکهای جذاب به حدی افزایش یافته که همه ما هر روز از آن استفاده میکنیم، اما ایموجیها چگونه ساخته شدند و کدام ایموجیها محبوب تر هستند؟
استفاده از ایموجی از زمان پیدایش اینترنت شکل گرفته و در تعریف مدرن میتوان گفت شکلکها در سال ۱۹۸۲ برای اولین بار وارد زبان کامپیوتری شدند و پس از سال ۲۰۰۰ استفاده از آنها رواج بیشتری پیدا کرد.
ایموجی ها توسط «شیگه تاکا کوریتا» طراح ژاپنی در سال ۱۹۹۹ اختراع و ژاپن خاستگاه ایموجی شد و آن زمان این شکلکهای بامزه به منظور سهولت در برقراری ارتباط ساخته شدند. کوریتا فقط ۲۵ سال داشت که ایموجی را اختراع کرد.
محبوب ترین ایموجی ها
صورت خندان با اشک شادی، انگشت تایید، قلب قرمز، صورت خندان قلبی و صورت ناراحت پرکاربردترین ایموجی های مورد استفاده در سراسر دنیا هستند.
ایموجی کیک تولد و تکه پیتزا محبوب ترین شکلک های غذایی در ایموجی ها هستند.
تا به امروز ۳۳۰۴ ایموجی ایجاد شده است و هر سال شکلک های جدید ساخته و منتشر می شود. ۹۵ درصد از کاربران اینترنت حداقل یک ایموجی ارسال کرده اند و روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ایموجی در سراسر جهان ردوبدل می شود. کلمه ایموجی در سال ۲۰۱۳ به فرهنگ لغت آکسفورد اضافه شد.
در پژوهشی که از هفت هزار نفر در آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی انجام شد، نتایج جالبی در مورد استفاده از ایموجی ها به دست آمد.
۸۸ درصد کاربران ایموجی در دنیا هنگام استفاده از ایموجی در مکالماتشان احساس همدردی بیشتری دارند.
۵۵ درصد کاربران با ایموجی ها احساس راحتی بیشتری دارند تا مکالمه تلفنی.
۸۹ درصد کاربران معتقدند کار با ایموجی محدودیت زبانی و تفاوت های زبانی را راحت تر می کنند.
۷۰ درصد کاربران معتقدند ایموجی مکالمات را مثبت تر می کند و تفاوت های فرهنگی و اجتماعی مهم را بهتر می توان مدیریت کرد.
۶۷ درصد کاربران فکر می کنند که استفاده از ایموجی مکالمه را دوستانه تر می کنند و این گروه معتقدند افرادی که از ایموجی بیشتر استفاده می کنند، دوستانه تر، شادتر و خوش اخلاق تر از کسانی هستند که اصلا ایموجی استفاده نمی کنند.
۹۰ درصد کاربران معتقدند ایموجی موجب می شود بهتر بتوانند خود را معرفی کنند.
۷۰ درصد کاربران نیز معتقدند ایموجی پاسخی سریع به جای حرف زدن است.
۷۳ درصد افراد می گویند با کمک ایموجی ها ایده های خود را بهتر انتقال می دهند.
۵۱ درصد کاربران هم معتقدند استفاده از ایموجی موجب کاهش مکالمه تلفنی و برگزاری جلسه می شود.
۷۶ درصد کاربران معتقدند ایموجی ابزار ارتباطی مهمی برای ایجاد اتحاد، احترام و درک یکدیگر است.
۶۳ درصد کاربران اما معتقدند که از ایموجی در معنای متفاوت آن استفاده می کنند.
۶۳ درصد معتقدند با کمک ایموجی تصمیم گیری آنها بهتر می شود.
به گزارش ایسنا، امروز تقریباً همه کیبوردهای موبایل، به شما اجازه استفاده از ایموجی میدهند؛ صورتکهای رنگی که به جای ما لبخند میزنند، گریه میکنند و عصبانی میشوند؛ صورتکهایی که عواطف ما را به نمایش می گذارند. ایموجی ها نمادهایی برای انتقال لحن و تُن صدا، حالت چهره و زبان بدن هستند و میتوانند به شکلی مختصر روایتگر داستانهایی باشند که به تمامی زبانها قابل فهم هستند.
منابع: androidauthority
Twinkl
Indiatvnews
news۱۸
Adobe
منبع:ایسنا