تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 17:30
کد خبر : 169774

گلف مهجور مانده است/ پیشنهادهای هیئت گلف به شهرداری اصفهان

گلف مهجور مانده است/ پیشنهادهای هیئت گلف به شهرداری اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس هیئت گلف استان اصفهان با بیان اینکه به دنبال توسعه و بهبود زیرساخت‌های گلف هستیم، گفت: راه‌اندازی ۱۵ زمین گلف در مناطق 15گانه شهر و گلف محله را به شهرداری اصفهان پیشنهاد داده‌ایم. کوروش محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت هیئت گلف استان اصفهان اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون سعی کرده‌ایم با توجه

گلف مهجور مانده است/ پیشنهادهای هیئت گلف به شهرداری اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس هیئت گلف استان اصفهان با بیان اینکه به دنبال توسعه و بهبود زیرساخت‌های گلف هستیم، گفت: راه‌اندازی ۱۵ زمین گلف در مناطق 15گانه شهر و گلف محله را به شهرداری اصفهان پیشنهاد داده‌ایم.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت هیئت گلف استان اصفهان اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون سعی کرده‌ایم با توجه به شرایط و وضعیت موجود، برنامه‌های خود را اجرایی کنیم، همچنین در برنامه‌های فدراسیون از جمله لیگ برتر حضور فعال داشته باشیم.

وی افزود: در لیگ برتر آقایان تیم‌های شاهین‌شهر و اصفهان و در لیگ بانوان تیم اصفهان حضور دارند که یک مرحله از لیگ برتر در بخش آقایان هفته گذشته برگزار شد که به نوعی دربی اصفهان بود که دو تیم به تساوی رضایت دادند. اواخر هفته جاری نیز مرحله دوم لیگ در مسجد سلیمان برگزار می‌شود که تیم اصفهان به این مسابقات اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: جوان‌گرایی و پشتوانه‌سازی تیم‌ها یکی از نکاتی است که برای هیئت از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین منظور ۸ تیم در رده‌های مختلف سنی سازماندهی کرده‌ایم. در بخش مینی گلف فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و تیم‌های بانوان و آقایان و همچنین تیم رسانه، تمرینات بسیار خوبی سپری می‌کنند و امیدواریم بتوانیم در مسابقاتی که برگزار می‌شود سکوهای قهرمانی خوبی را به خود اختصاص دهیم.

رئیس هیئت گلف استان اصفهان در خصوص برنامه‌های این هیئت، اضافه کرد: با توجه به رشته‌های زیر مجموعه هیئت گلف، سعی شده تا نگاه یکسانی به تمامی رشته‌ها و در همه بخش‌ها از آموزش تا همگانی و قهرمانی، همچنین تقویت و تربیت مربیان و داوران داشته باشیم تا بتوانیم به اهدافی که برای رشد و پیشرفت هیئت درنظر داریم، دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه شیوع ویروس کرونا تأثیر منفی بر تمامی فعالیت‌ها داشت، زیرا روند رو به رشدی در زمینه استعدادیابی آغاز کرده بودیم که در طی این دو سال متوقف و بعد سرعت بسیار پایینی به خود گرفت، اما اکنون با بهبود شرایط دوباره در حال مذاکره با مدارسی هستیم که فعالیت حضوری خود را آغاز کردند تا بتوانیم شرایط بهتری را برای جذب علاقه‌مندان به این رشته در رده‌های پایه و استعدادیابی داشته باشیم.

محمدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات رشته گلف علاوه بر گرانی تجهیزات و وسائل که تهیه آن برای ورزشکاران این رشته بسیار سنگین است، موضوع زیر ساخت‌های موجود استان اصفهان است. زمین مینی گلف مجموعه کوثر، یکی از زمین‌های بسیار خوب و استاندارد این رشته در کشور است، در خصوص دسترسی به زمین ورزشگاه بزرگ مشکلاتی داشتیم که با کمک خیرین و برخی از ارگان‌ها توانستیم شرایط خوبی برای رفت و آمد و استفاده ورزشکاران مهیا کنیم. همچنین در تلاش هستیم تا بتوانیم زمین تمرینی خوب و با کیفیتی در مجموعه کوثر ایجاد کنیم که مراحل نقشه‌کشی آن انجام شده است؛ داشتن چنین زمینی برای رشد و پیشرفت ورزشکاران بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان این که رشته گلف از رشته‌های ویترینی و رسانه‌ای نیست، گفت: برخلاف جذابیت و قدمت بسیار زیاد گلف، این رشته در ایران بسیار مهجور است؛ چرا که از رشته‌های ورزشی رسانه‌ای نیست و به همین دلیل در تمامی زمینه‌ها از جمله ورود اسپانسرها، زیرساخت‌ها و سایر موارد دیده نشده است. برای حضور پرقدرت تیم‌های لیگ برتری با برخی از ارگان‌ها و شرکت‌های مستقر در اصفهان وارد مذاکره شده‌ایم و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت نیز برای تقویت و توسعه گلف استفاده کنیم.

رئیس هیئت گلف در ارتباط با اعتبارات این هیئت خاطرنشان کرد: متاسفانه اعتبارات بسیار کمی به گلف اختصاص داده می‌شود و امسال هیچ واریزی نداشتیم و تمامی هزینه‌ها از جمله اعزام تیم‌ها از محل کمک‌های خیرین و سایر دستگاه‌ها بوده است؛ هرچند اداره‌کل ورزش و جوانان در بحث احداث و توسعه زیرساخت‌ها کمک‌هایی داشته‌اند؛ اما با توجه به حجم برنامه‌هایی که برای رشد، توسعه و پیشرفت این رشته در نظر داریم، بسیار ناچیز است.

وی در خصوص احداث زمین گلف در دیگر مناطق شهر اصفهان با توجه به تمرکز زمین‌های موجود در شمال شهر اصفهان، اضافه کرد: به شهرداری اصفهان پیشنهاد همکاری در زمینه راه‌اندازی گلف محله و احداث ۱۵ زمین گلف در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان داده شد که تاکنون محقق نشده است که در صورت انجام این کار، شاهد تحول بسیار خوبی در توسعه و همگانی کردن این رشته خواهیم بود.

رئیس هیئت گلف استان اصفهان تصریح کرد: با برنامه‌هایی که داشتیم، توانستیم اقشار مختلفی را درگیر این رشته کنیم و اکنون با دسترسی بهتر به زمین گلف ورزشگاه بزرگ نقش جهان، روزهای تعطیل شاهد حضور علاقه‌مندان بسیاری هستیم که به‌صورت خانوادگی و دوستانه گلف بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: در بخش قهرمانی استان اصفهان از جمله استان‌هایی بوده که همیشه حرف‌ برای گفتن داشته و تیم‌های اصفهان بر روی سکو بوده‌اند، به ویژه در بخش بانوان که فعالیت بیشتری داریم. همچنین گلف‌بازان خوبی هم از استان اصفهان به اردوهای ملی دعوت شدند که با توجه به فعالیت‌های خوب و چشمگیر فدراسیون، امیدواریم بتوانند توانمندی‌های بیشتری از خود نشان دهند.

محمدی با تأکید بر ظرفیت شهرستان‌ها و فعال شدن آن‌ها در رشته گلف، گفت: نگاه به شهرستان‌های استان و فعال کردن آن‌ها نیز از اهداف بسیار مهم هیئت گلف استان است که در دو بخش به آن پرداخته می‌شود؛ اول فعال‌تر کردن شهرستان‌هایی که گلف آن‌ها فعال است و همچنین رفع نیازها و مشکلات آن‌ها در حد توان هیئت و در ادامه، بررسی وضعیت شهرستان‌هایی که فعال نیستند تا با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که دارند بتوانیم با هماهنگی با اداره‌کل ورزش و جوانان این رشته‌ را در تمامی شهرستان‌ها فعال و از این طریق نیروهای مستعد بیشتری را جذب کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها