تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 17:09
کد خبر : 164903

۱۳۰ هزار کلاس توسط خیرین و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده است

۱۳۰ هزار کلاس توسط خیرین و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۱۳۰ هزار کلاس توسط خیرین و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده است. مهراله رخشانی‌مهر در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان که امروز پنجم اسفندماه به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در بیست سال عمر آغاز بکار جامعه خیرین

۱۳۰ هزار کلاس توسط خیرین و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۱۳۰ هزار کلاس توسط خیرین و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده است.

مهراله رخشانی‌مهر در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان که امروز پنجم اسفندماه به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در بیست سال عمر آغاز بکار جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تاکنون ۱۳۰ هزار کلاس توسط خیرین و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده که ۳۰ درصد تمام مدارس کشور را شامل می‌شود و در ۴ سال گذشته، سهم خیرین در ساخت مدارس ۵۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به طرح آجر به آجر، تصریح کرد: در طرح مذکور بیش از ۷۰۰ هزار نفر مشارکت کردند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون اعتبارات عمرانی آموزش‌وپرورش کشور شش برابر شده است و از سال ۱۳۹۵ تا امروز شاهد کاهش مدارس نیازمند به مقاوم‌سازی از ۳۰ درصد به ۱۲ درصد هستیم برای شاهد این ادعای بنده زلزله اخیر در کهگیلویه و بویراحمد بود که از ۱۶۰ مدرسه در معرض زلزله تنها ۶ مدرسه آسیب دیدند.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: ۱۴۵ هزار کلاس درس به سیستم‌های گرمایشی استاندارد مجهز شدند و به‌طور میانگین هرسال شاهد رشد دونیم برابری استانداردسازی دستگاه‌های گرمایشی بوده‌ایم.

وی با اشاره به مدارس عشایری بیان کرد: دغدغه امروز ما مدارس عشایری است که جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها به سبب کم و متغییر و همچنین عدم اسکان دائم آن‌ها کار را برای احداث مدرسه برای ما مشکل کرده است اما ما هم بیکار ننشسته‌ایم و برای رفع مشکل آموزشی این عزیزان توافق‌های خوبی با بنیاد برکت و سپاه پاسداران انجام داده‌ایم تا ان شاالله این مشکل هم در آینده به حداقل ممکن برسد.

رخشانی مهر با اشاره به سرانه پایین آموزشی چهار استان البرز، سیستان و بلوچستان، تهران و آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد با رشد اعتبارات این مناطق در بودجه سال ۱۴۰۰ میانگین این مناطق هم به نرم کشوری نزدیک شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها