۱۶ میلیارد تومان برای احداث پل کاکارضا هزینه شده است
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۶ میلیارد تومان برای احداث پل کاکارضا هزینه شده است.
وحید کرمالهی در مراسم افتتاح پل کاکارضا که امروز با حضور استاندار لرستان برگزار شد، اظهار کرد: این پل در جریان سیل فروردین ماه ۱۳۹۸ تخریب شد که بلافاصله در مطالعات ژئوتکنیک و جانمایی آن تجدیدنظر کردیم و از طریق مشاوره جدید مکانیابی تایید شد و با حفر گمانههای متعدد و با همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لرستان مطالعات انجام شد و پل به صورت پیهای عمیق با شمع بتن مسلح و تیرهای پیش تنیده طراحی شد.
وی اضافه کرد: از شهریورماه ۹۸ عملیات احداث پل کاکارضا شروع شد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: پیش بینی براین بود که در حدود یک سال پل کاکارضا به بهرهبرداری برسد اما عواملی سبب شد کار احداث این پروژه از حد پیشبینی بیشتر به طول بینجامد.
کرمالهی ادامه داد: سیلاب شدید اسفندماه ۹۸ کارگاه این پروژه را تخریب کرد و بیماری کرونا و منع تردد ماشین آلات راهسازی سبب شد این پروژه عقب بیفتد و دقت و کیفیت را فدای سرعت نکردیم چون کار بسیار حساسی بود.
وی افزود: با استقرار واحد محلی آزمایشگاه فنی خاک در محل پل کاکارضا بدون فوت وقت، عوامل آزمایشگاه هر روز برای ارزیابی برای کیفیت بتن، آلماتور و سایر مصالح بکار رفته در این محل حاضر بودند که بالاخره پروژه رسما به بهرهبرداری رسید و زیر بار ترافیک قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: این پل در سه دهانه سی متری (۹۰ متر) طراحی شده که دارای ۱۸ عدد تیر (شش عدد در هردهانه) و ۱۹ شمع است و عرض عرشه آن ۱۲ متر بوده که عملیات احداث آن از شهریور ۹۸ آغاز شده و با صرف ۱۶ میلیارد تومان امروز به بهرهبرداری رسیده است.
منبع: ايسنا
وی اضافه کرد: از شهریورماه ۹۸ عملیات احداث پل کاکارضا شروع شد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: پیش بینی براین بود که در حدود یک سال پل کاکارضا به بهرهبرداری برسد اما عواملی سبب شد کار احداث این پروژه از حد پیشبینی بیشتر به طول بینجامد.
کرمالهی ادامه داد: سیلاب شدید اسفندماه ۹۸ کارگاه این پروژه را تخریب کرد و بیماری کرونا و منع تردد ماشین آلات راهسازی سبب شد این پروژه عقب بیفتد و دقت و کیفیت را فدای سرعت نکردیم چون کار بسیار حساسی بود.
وی افزود: با استقرار واحد محلی آزمایشگاه فنی خاک در محل پل کاکارضا بدون فوت وقت، عوامل آزمایشگاه هر روز برای ارزیابی برای کیفیت بتن، آلماتور و سایر مصالح بکار رفته در این محل حاضر بودند که بالاخره پروژه رسما به بهرهبرداری رسید و زیر بار ترافیک قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: این پل در سه دهانه سی متری (۹۰ متر) طراحی شده که دارای ۱۸ عدد تیر (شش عدد در هردهانه) و ۱۹ شمع است و عرض عرشه آن ۱۲ متر بوده که عملیات احداث آن از شهریور ۹۸ آغاز شده و با صرف ۱۶ میلیارد تومان امروز به بهرهبرداری رسیده است.
منبع: ايسنا