تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 21:15
کد خبر : 116919

۵۹۶ ایرانی پس از غربالگری از مرز ترکیه وارد کشور شده‌اند

۵۹۶ ایرانی پس از غربالگری از مرز ترکیه وارد کشور شده‌اند

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار ماکو گفت: از ۱۳ فروردین تاکنون غربالگری ۵۹۶ ایرانی در مرز ترکیه انجام شده است. حسین عباسی روز سه شنبه ۱۹ فروردین ماه در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با کرونا در شهرستان که با حضور مسئولین و خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: ماکو در مقابل سیل عظیمی از تهدید هایی همچون،

۵۹۶ ایرانی پس از غربالگری از مرز ترکیه وارد کشور شده‌اند

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار ماکو گفت: از ۱۳ فروردین تاکنون غربالگری ۵۹۶ ایرانی در مرز ترکیه انجام شده است.

حسین عباسی روز سه شنبه ۱۹ فروردین ماه در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با کرونا در شهرستان که با حضور مسئولین و خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: ماکو در مقابل سیل عظیمی از تهدید هایی همچون، هم مرزی با کشورهای همسایه، تردد غیرقانونی و قاچاق انسان، مرکزیت بزرگترین منطقه آزاد ایران و غیره تا بدین لحظه مدیریت بیماری کرونا در سطح عالی انجام شده است.

فرماندار ماکو با تاکید بر اینکه در پی رصد فضای مجازی توسط همکاران پلیس فتا در خصوص مقابله با شایعه سازان شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ۲نفر بازداشت شدند، افزود: این افراد با انتشار فیلمی از وضعیت بیماری یک فرد در فضای مجازی با هدف تشویش اذهان عمومی و وارد نمودن استرس به جامعه اقدام نموده بودند.

به گفته وی، ۹۹ درصد مردم ماکو در برابر ویروس کرونا غربالگری شدند و از اولین روز اجرای طرح غربالگری، بیش از ۱۰۴ هزار نفر در طرح مذکور سنجش شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو با تاکید بر بازگشت بیش از ۵۰۰ زندانی که با شیوع کرونا به مرخصی رفته بودند، گفت: این افراد قبل از وارد شدن به سلولهای زندان، چند روز در راستای تست کرونا در قرنطینه باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر صمدی همچنین از تحت کنترل بودن بیش از ۱۰۰۰ نفر از بانوان باردار در راستای جلوگیری و غربالگری تست کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: یک مورد مادر کرونایی اهل ماکو در بیمارستان پلدشت زایمان کرد که وضع عمومی مادر و فرزند مساعد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو همچنین بر لزوم ساماندهی تولید و عرضه کالا و اقلام سلامت محور در راستای جلوگیری از انتقال این ویروس تاکید کرد و افزود: قبل از توزیع این اقلام بهداشتی حتما از پاک بودن این اقلام طی آزمایشات اطمینان حاصل شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها