اخبار

۵/۵ میلیون دانش‌آموز گرفتار «اضافه وزن»

۵/۵ میلیون دانش‌آموز گرفتار «اضافه وزن»

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: علیرغم تمام تلاش‌هایی که برای ورزش دانش آموزان انجام شده است اما ۵/۵ میلیون دانش آموز گرفتار اضافه وزن هستند و البته این آمار مربوط به چاقی مفرط است اما ما می‌گوییم (به زعم ما) احتمالا دچار کم تحرکی‌اند و این یعنی دانش آموزان ما به اندازه کافی ورزش نکرده‌اند.

 سینا کلهر در مراسم رونمایی از طرح تحولی سواد حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی با رویکرد توسعه مهارت‌های بنیادین و ترویج سبک زندگی سالم، اظهار کرد: طبق آخرین آمار اعلام شده ۵۴ درصد مردم ورزش نمی‌کنند و اگر این آمار را دقیق‌تر در نظر بگیریم در واقعیت ۷۰ درصد مردم ورزش نمی‌کنند چراکه ورزش باید دو خصلت مداوم بودن و منظم بودن را داشته باشد تا بتواند ما را به بهره کافی در حوزه نشاط اجتماعی و سلامت برساند.

وی افزود: علیرغم تمام زحمات کشیده شده باید به این موضوع به طور جدی فکر کرد که چرا ما تلاش و هزینه می‌کنیم اما مردم و دانش آموزان ورزش نمی‌کنند؟، حلقه رابطی باید بین منابع و تلاش ما و ورزش ایجاد شود.

کلهر مساله ورزش دانش آموزان را مساله جدی آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: اگر مساله ورزش دانش آموزان حل نشود، مساله ورزش همگانی و حرفه‌ای و قهرمانی  نیز حل نمی‌شود. نزدیک به چهار ماه در پایان سال تحصیلی دانش آموزان بلاتکلیف‌اند و ما از این زمان استفاده نمی‌کنیم و بخش مهمی از مجموعه‌های ورزشی ادارات و سازمان‌ها و مدارس در این زمان بسته است.

وی افزود: در این مجموعه‌ها را باز نمی‌کنیم تا مردم بتوانند ورزش کنند. رویکرد دولت جدید رویکرد تحولی است و این به آن معنا است که مسیر تا اکنون کافی نبوده است. باید در حوزه ورزش مدارس، رویکرد تحولی جدی داشته باشیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بی‌برنامه‌گی دانش آموزان در چهار ماه پایان سال تحصیلی را غیر قابل دفاع دانست و با تاکید بر اینکه باید برای دانش آموزان در این چهار ماه برنامه ورزشی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: برگزاری اتفاقات دوره‌ای و همایش و… در این راستا کفایت نمی‌کند. از وزارت آموزش و پرورش تقاضا دارم در این راستا برای سال آینده برنامه‌ای را نهایی کنیم.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *