تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 دسامبر 2021 - 10:48
کد خبر : 150329

‌تکثر قومیتی و مذهبی در سیستان و بلوچستان؛ مزیتی برای حرکت و شتاب به سمت توسعه

‌تکثر قومیتی و مذهبی در سیستان و بلوچستان؛ مزیتی برای حرکت و شتاب به سمت توسعه

ایسنا/سیستان و بلوچستان ‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توجه به گروه‌های مرجع و نقش آفرین سرلوحه کار و هدف ما می‌باشد زیرا بر این باوریم که نقش نظارتی احزاب در تصمیم گیری ها بسیار حائز اهمیت است. ‌به گزارش ایسنا- احمدعلی موهبتی در نشست احزاب، تشکل‌ها و فعالین سیاسی افزود: توجه به گروه‌های مرجع و نقش

‌تکثر قومیتی و مذهبی در سیستان و بلوچستان؛ مزیتی برای حرکت و شتاب به سمت توسعه

ایسنا/سیستان و بلوچستان ‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توجه به گروه‌های مرجع و نقش آفرین سرلوحه کار و هدف ما می‌باشد زیرا بر این باوریم که نقش نظارتی احزاب در تصمیم گیری ها بسیار حائز اهمیت است.

‌به گزارش ایسنا- احمدعلی موهبتی در نشست احزاب، تشکل‌ها و فعالین سیاسی افزود: توجه به گروه‌های مرجع و نقش آفرین یکی از اهداف ما است و بر این باوریم که استان سیستان و بلوچستان گروه‌های مرجع فراوانی دارد از جمله احزاب، سمن‌ها، تشکل‌های مردم نهاد، گروه‌های ورزشی و هنری، بزرگان و سران طوایف و روحانیت و مولوی‌ها که شایسته است این گروه‌ها در کنار هم در اتاق فکری تحت عنوان خانه احزاب گفتمان داشته باشند و به یک تصمیم واحد در اداره امور برسند.

وی همچنین افزود: تکثر قومیتی و مذهبی در استان مزیتی است برای تکامل و حرکت و شتاب به سمت توسعه، که جامعه به سمت توسعه نخواهد رفت مگر افراد جامعه توسعه یافته شوند و توسعه یافتگی بر گرفته از کار تیمی و گروهی می‌باشد و کار تیمی هم برای کار سیاسی کردن در حوزه احزاب و گروه‌ها و تشکل‌ها ممکن خواهد بود.

موهبتی همچنین تصریح کرد: اگرچه در کشور نه تنها بستری برای فعالیت در حوزه سیاسی و تشکل‌ها که با منفعت دنبال شود فراهم نشده بلکه احزاب و تشکل‌ها بیشتر با هزینه فعالیت می‌کنند و این خود یک اشکال جدی می‌باشد.

وی همچنین از اعضا به عنوان نخبگان منطقه یاد کرد و افزود: نخبگان, احزاب و تشکل‌ها در همه حوزه‌های فعالیتی نقشه‌ی راه را مشخص می‌کنند و اثرگذار هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین پیشرفت و توسعه را در گفتمان، مشارکت و مشورت همه گروه‌ها عنوان کرد و گفت: افراد با نظرات مخالف به تکامل می رسند و با همفکری و بیان مطالب در قالب گفتمان می‌توانند تعالی ایجاد کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای شکل گیری گفتمان در جامعه، نیاز به ساختار و سازمانی داریم که همانا تشکیل خانه احزاب در استان‌ها می‌باشد و می‌طلبد همه احزاب و تشکل‌ها در استان در کنار هم در عین متفاوت فکر کردن فعالیت داشته باشند و در تصمیمات اثر گذار باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین بیان کرد: نشست احزاب با همدیگر و شنیدن نقطه نظرات هم در قالب گفتمان باعث انتخاب آدم‌هایی می‌شود که برای انتخاب اصلح اثرگذار خواهد بود زیرا احزاب ناظران دستگاه‌های اجرایی و منتقدین مسئولین خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه امسال سال انتخابات می‌باشد و فعالیت‌های انتخاباتی در حال شکل‌گیری است ابراز امیدواری کرد و گفت: قطعاً آدم‌هایی که از طریق احزاب و گروه‌ها انتخاب خواهند شد افراد ضعیفی نخواهند بود و در اداره امور و تصمیمات مهم استان اثرگذار و نقش آفرین خواهند بود زیرا مجلس عصاره ملت است و در رأس امور می‌باشد و اگر بهترین‌ها انتخاب شوند بسیاری از مشکلات مرتفع و قوانین بی نقصی وضع خواهد شد که نتیجه تلاش همین فرهیختگان خواهد بود.

موهبتی در پایان ضمن دعوت همه احزاب به گفتمان در نهایت احترام به عقاید و تفکرات همدیگر افزود: در استان ۴۶ حزب وجود دارد که امیدواریم با تشکیل خانه احزاب در کنار هم و در دوره‌های مختلف به دولت کمک کنند و در قالب نقد سازنده پیشنهاداتی ارائه دهند که در تصمیمات مسئولین اثرگذار بوده و برای شفافیت در امور و جلوگیری از اشتباه و خطا در مسئولین اجرایی و تصمیماتشان گام‌های مؤثری بردارند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها