91 درصد از سفرهای نوروزی به قم، خانوادگی بود
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت:در نظرسنجی های صورت گرفته 91 درصد از سفرهای نوروزی به قم به صورت خانوادگی بود.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، یونس عالی پور ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان در تالار معصومیه فرمانداری قم عنوان کرد: جلسه های ستاد تسهیلات سفر و خدمات زائران از 4 ماه قبل جهت برنامه ریزی در قم آغاز شد.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم افزود: 11 کمیته ستاد به همراه یک کمیته نظارتی تصمیمات مهمی در استقبال از زائران و مسافران نوروزی به قم گرفتند که با همراهی بیش از 20 هزار نفر نیروی اجرایی،این تصمیمات عملیاتی شد.
وی اظهار کرد: با همراهی دانشگاه قم و حضور برخی از اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی در کمیته ها بیش از 10 هزار پرسش نامه و نظرسنجی توسط 40 نفر در میان زائران و مسافران توزیع شد تا با ارزیابی نتایج آن به برنامه ریزی بهتر و آسیب شناسی بپردازیم.
عالی پور بیان کرد: بر اساس این نظرسنجی ها، مدت زمان ماندگاری مسافران نوروزی در استان قم اندک است و باید در این زمینه برنامه ریزی شود.
وی گفت:ه مچنین طبق نظر های ارائه شده،روند اسکان و نحوه استقبال از مسافران و زائران نوروزی در قم رضایت بخش اعلام شد.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم افزود: در نظرسنجی های صورت گرفته 91 درصد از سفرهای نوروزی به قم به صورت خانوادگی بود.
وی عنوان کرد: همچنین 37 درصد مسافران نوروزی در استان قم در خانه اقوام و دوستان خود اسکان یافتند و کمترین زمان اسکان را در خانه های استیجاری داشتیم.
عالی پور اظهار کرد: در این آمار 22 درصد از مسافران از تهران و 1 و 7 دهم درصد از خوزستان بیشترین و کمترین تعداد مسافران به قم را تشکیل داده است.
وی گفت: 66 درصد از مسافران قبلا به قم سفر کرده بودند و 33 درصد نیز بار اول بود که سفر به قم را تجربه می کردند.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم بیان کرد: بر اساس آمار 38 و 6دهم درصد از مسافران از طریق تابلوهای موجود راهنمایی شدند و 4 و 9 دهم درصد نیز از طریق بروشور،راهنمایی های لازم را اخذ کردند.
وی عنوان کرد: بیش از 48 درصد از مسافران نوروزی کمتر از 110 هزار تومان در استان قم خرید داشتهاند و درصد قابل توجهی نیز بیش از این رقم اقدام به خرید کرده بودند.
عالی پور با اشاره به تجلیل از دستگاههای برتر در امر خدمت رسانی در ایام نوروز اظهار کرد: رضایتمندی و اطلاع رسانی و اسکان و خدمات فرهنگی از جمله الویت ها در تجلیل از دستگاههای برتر در ستاد تسهیل زائران است.