تاریخ انتشار : جمعه 22 اکتبر 2021 - 20:24
کد خبر : 10206

ماجرای بسته‌های اینترنت رایگان انتخاباتی چیست؟

ماجرای بسته‌های اینترنت رایگان انتخاباتی چیست؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که به منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی، بسته‌های اینترنت یک ماهه رایگان به همه مردم ایران عرضه می‌شود. به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- امروز در توئیتر نوشت: با تجویز و تصویب ستاد ملی کرونا و با همکاری دکتر نوبخت، به منظور ترویج

ماجرای بسته‌های اینترنت رایگان انتخاباتی چیست؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که به منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی، بسته‌های اینترنت یک ماهه رایگان به همه مردم ایران عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- امروز در توئیتر نوشت: با تجویز و تصویب ستاد ملی کرونا و با همکاری دکتر نوبخت، به منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به جای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های اینترنت یک ماهه رایگان به همه مردم ایران عرضه می‌شود. جزئیات این طرح به زودی اعلام می‌شود.

این درحالی است که آذری جهرمی پیش از این هم درباره انتشار اخباری مبنی‌بر ارائه اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری، توضیح داده بود: تخصیص اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری به معنای ارائه بسته اینترنت رایگان مصرفی نیست. منظور ارائه بسته امکانات تبلیغاتی در فضای مجازی اعم از ارتباط ویژه با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی داخلی، تسهیلات ارتباطی، خدمات صوت و تصویر فراگیر و.. است که به کاندیدهای تائید صلاحیت‌شده شورای نگهبان اختصاص پیدا می‌کند تا بتوانند از ظرفیت‌های کمپین‌های فضای مجازی برای تشریح برنامه‌های خود استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور از اسفند ۱۳۹۸، به دلیل لزوم استفاده از اینترنت در فرآیند دورکاری و آموزش‌های آنلاین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقاطع مختلف اقدام به ارائه اینترنت رایگان کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همان زمان از ارائه یک بسته ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت رایگان توسط ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ثابت خبر داد، همان زمان تلویزیون‌های اینترنتی فیلم‌ها و سریال‌های خود را برای مدتی به‌صورت رایگان عرضه کردند و همچنین به‌صورت مقطعی، بسته‌های اینترنتی به دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی تعلق گرفت.

با وجود این، حضور افراد در منازل و افزایش ۱۰۰ درصدی استفاده مصرف دیتای کشور، موجب کاهش کیفیت شده بود که اعلام شد اپراتورها به‌دلیل افزایش استفاده تعداد کاربران برای ارائه سرویس هم در لایه‌ی شبکه هم در لایه‌ی فرکانس آماده نبودند. حالا باید دید بسته‌های اینترنتی که وزیر ارتباطات به‌منظور تبلیغات انتخاباتی در نظر گرفته،‌ چه جزئیاتی دارد و آیا باز هم منجر به کاهش کیفیت می‌شود یا خیر.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.