اخبار 34

راه‌اندازی سرویس جدید پستی

راه‌اندازی سرویس جدید پستی

صبح امروز شرکت ملی پست و الوپیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایسنا، طبق تفاهم‌نامه شرکت ملی پست و الوپیک، سرویس الوپست با هدف بهبود سرویس‌دهی خدمات پستی در روز جهانی ارتباطات راه‌اندازی می‌شود.

حسین نعمتی – رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست – در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت ملی پست و الوپیک اظهار کرد: باب همکاری پست با الوپیک از شش ماه گذشته آغاز شد و امروز یکی از بهترین سرویس‌های پستی را با همکاری بخش خصوصی داریم. بدین ترتیب افراد می‌توانند از محل کار یا منزل خود برای اقصی‌نقاط کشور و برای خارج از کشور نسبت به ارسال بسته، سند و … اقدام کنند.

وی با بیان این‌که قرارداد منعقد شده منحصر به فرد نیست، افزود: این قرارداد به گونه‌ای تنظیم شده که برای همکاری انحصاری قائل نشدیم و سایر شرکت‌ها هم می‌توانند برای همکاری اقدام کنند اما این یک امتیاز برای الوپیک است که زودتر از سایر شرکت‌ها همکاری را آغاز کرد.

الوپست به سرویس‌های الوپیک اضافه می‌شود

نعمتی با اشاره به راه‌اندازی سرویس الوپست بیان کرد: پیش از این سرویس‌های این شرکت خصوصی شامل الوپیک، الوتاکسی، الوفود و الومارکت می‌شدند، در حال حاضر یک اپلیکیشن با همکاری شرکت پست و برای ارائه خدمات گسترده به مردم تهیه شده و سرویس الوپست به این مجموعه اضافه می‌شود که پس از آغاز فعالیت در تهران به سایر شهرها هم می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان این‌که نهضتی در عرصه فناوری شروع شده که آرام نمی‌نشیند و ادامه داد: اما پست مانند سابق به کار خود ادامه می‌دهد. شرکت پست یکی از شرکت‌های قدیمی و پیشتاز در دنیاست. پست‌های دنیا در زمان جنگ و تحریم هم تعاملات خود را برقرار کردند. بنابراین ممکن است محدودیت‌هایی بر اثر تحریم ایجاد شود اما در عین حال ما برای ارائه خدمات به شهروندان در داخل و خارج از کشور محدودیتی نداریم.

نعمتی درباره بهبود رتبه پست ایران اظهار کرد: در رتبه بندی‌های اخیر، ایران ۱۰ پست ارتقا یافته و توانستیم از بین ۱۹۲ کشور به جایگاه ۴۹ در جهان برسیم و در خاورمیانه نیز پس از ترکیه مقام دوم را داریم.

وی در پاسخ به تغییرات تعرفه‌های پستی پس از همکاری این شرکت با الو پیک بیان کرد: هزینه‌های پستی بر اساس تعرفه‌های سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تنظیم می‌شود.

سرویس جدید، خلأ خدمت‌رسانی پست را پوشش می‌دهد

در این مراسم همچنین بهزاد اقبال‌خواه – عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست – با بیان این‌که سرویس جدید خلاهایی که در زمینه خدمت‌رسانی وجود داشت را پوشش می‌دهد، گفت: با توجه به سیاست‌های وزارت ارتباطات، بنا داشتیم از توان بخش خصوصی استفاده کنیم. برای این کار با دو بازیگر اصلی این حوزه جلسه گذاشتیم و در نهایت همکاری با الو پیک شکل گرفت. هم‌چنین همزمان با روز جهانی ارتباطات ۲۷ اردیبهشت این سرویس به مردم ارائه می‌شود.

وی در پاسخ به وضعیت پستچی‌ها پس از همکاری پست با الوپیک چه تغییری می‌کند، توضیح داد: وضعیت پست زیاد تغییری نمی‌کند زیرا این سرویس جایگزین نشده بلکه خلأ موجود را پر می‌کند. بدین ترتیب به جای این‌که افراد برای ارسال محموله‌های خود به دفاتر پستی مراجعه کنند از سرویس الوپست استفاده می‌کنند.

اقبال‌خواه با بیان این‌که از سال ۱۳۹۵ و زمانی که به بخش خصوصی پروانه اپراتورهای پستی داده شده، وارد فضای رقابتی شدیم گفت: در این مدت کسانی که از سرویس‌های پستی استفاده می‌کنند، شاهد بهبود بودند. ما در حوزه پست بین‌الملل هم اوضاع خوبی داریم و اگرچه نرخ‌های پستی بین‌المللی مطابق نرخ ارز در سال ۱۳۹۵ است و ما این هزینه را به صورت ریالی از مردم دریافت می‌کنیم، اما سرویس قابل قبولی داشتیم.

الوپیک از سیستم آنلاین پیک موتوری فراتر می‌رود

همچنین مهدی نایبی – بنیان‌گذار الوپیک – درباره راه‌اندازی سرویس الوپیک اظهار کرد: پیش از این الوپیک را به عنوان سیستم آنلاین جابجایی بسته از طریق پیک موتوری می‌شناختند اما اکنون می‌خواهیم سرویسی راه‌اندازی کنیم که بتوان هر بسته‌ای را انتقال داد. هم‌چنین برنامه داریم هر سه ماه سرویس تازه‌ای را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان این‌که شرکت الوپیک با سابقه کمتر از سه سال در حال امضای قرارداد با شرکت ۱۰۰ ساله پست است گفت: در شرکت‌های خصوصی و دولتی به بلوغی رسیدیم که سرویس‌دهی به کاربران راحت‌تر باشد و به همین دلیل این همکاری را آغاز کردیم.

نایبی در پاسخ به چگونگی وضعیت کاربران iOS این سرویس توضیح داد: تمامی سرویس‌های الوپیک که در گوشی‌های همراه وجود دارند. در نسخه وب این شرکت نیز قرار داده می‌شوند. از طرفی ۳۰ درصد کاربران ما هنوز iOS هستند و ما در یک سال و نیم گذشته، درگیر موضوع تحریم اپلیکیشن‌ها بودیم اما درنهایت ویژگی‌های سرویس را به وب نیز اضافه می‌کنیم.

بنا بر اعلام، کارکنان الوپست، بسته را از مشتریان در منزل دریافت و سایر مراحل توسط همین کارکنان دنبال می‌شود. مشتریان می‌توانند تمامی مراحل را توسط اپلیکیشن دنبال کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *