وی افزود سطح ارتفاع چهار پلی که قبل از انقلاب اسلامی بر روی رودخانه کارون احداث شده اند با رودخانه کوتاهتر از پلهای احداث شده بعد از انقلاب است. در حال حاضر 9 پل بر روی رودخانه کارون وجود دارد که هشت پل از این تعداد در حال بهرهبرداری و یک پل در حال احداث است.
شهردار اهواز گفت: چهار پل قدیمی که قبل از انقلاب احداث شده اند پل سیاه، پل سفید (شهید بقایی)، پل چهارم (شهید علم الهدی) و پل سوم (شهید دقایقی) هستند. در این مقاطع به دلیل اینکه نوع احداث خیابان ها و بلوارهای ساحلی که باید از زیر پلها عبور کنند به گونهای است که در برخی جاها تراز آنها از تراز فعلی رودخانه پایینتر است و بحث نفوذ آب از رودخانه کارون و دفع فاضلاب در این نقاط وجود دارد.
کتانباف تصریح کرد: تا قبل ظهر امروز ورودی رودخانه کارون در مقطع اهواز ۲۶۸۳ مترمکعب بر ثانیه بود. شرکت آبفا اعلام میکند که سطح آب باید کمتر از این میزان فعلی باشد تا این چهار نقطه بازگشایی شود. دیگر مناطق بلوارهای ساحلی در حال بهرهبرداری هستند اما ورودی سیلو که در آن حفاری جهت دفع فاضلاب انجام شده است تا صبح ترمیم و بازگشایی می شود.
کتانباف گفت: حداقل تلاش جهت این است که تردد در برخی نقاط در یک لاین بلوارها برقرار شود و برای لاین بعدی باید منتظر فرونشست آب باشیم. همچنین پمپاژ آب سطحی و فاضلاب زیر پل سیاه با همکاری شرکت آبفا در حال انجام است و ادامه دارد تا بلوار ساحلی مدیریت و تردد به حالت عادی برگردد.
وی عنوان کرد: بحث گندزدایی، شستوشو و نظافت در دستور کار است که به صورت متوالی در حال انجام است. همچنین بحث استقرار مخازن پسماند، نظافت و اقدامات مورد نیاز در اردوگاهها از زمان برپایی اردوگاه ها در حال انجام است.
شهردار اهواز عنوان کرد: اینکه تصور شود ظرف ۴۸ ساعت بلوارهای ساحلی بازگشایی شوند قطعاً تصور واقعی نیست و انجام نخواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه در حد آب بالاست باید دبی آب به کمتر از ۲۰۰۰ متر مکعب بر ثانیه برسد تا در چهار نقطه امکان بازگشایی بلوارهای ساحلی فراهم شود. قرار است دایک جمع آوری شود و همه تلاش در این زمینه است. بنابراین نباید با صحبتهایی، انتظار و توقع ایجاد شود که چرا ظرف ۴۸ ساعت بلوارهای ساحلی بازگشایی نشده است.