ریمپ ایسیو سمند ، چه تاثیری در این خودرو دارد ؟ | مرکز ریمپ کاراک
با توجه به اینکه یکی از بیشترین خودروهای ایران را خانواده سمند تشکیل میدهد ، تحقیقات گسترده ای برای بهینه سازی نرم افزاری آن در مجموعه کاراک رخ داد، این تحقیقات 3 سال به طول انجامید و نتیجه آن بهبود 12% شرایط حرکتی و کارکردی در سمند با ریمپ ایسیو بود. در این تحقیقات روی
با توجه به اینکه یکی از بیشترین خودروهای ایران را خانواده سمند تشکیل میدهد ، تحقیقات گسترده ای برای بهینه سازی نرم افزاری آن در مجموعه کاراک رخ داد، این تحقیقات 3 سال به طول انجامید و نتیجه آن بهبود 12% شرایط حرکتی و کارکردی در سمند با ریمپ ایسیو بود.
در این تحقیقات روی 2 موتور XU7 و EF7 بررسی های لازم انجام شد و با آزمون و خطاهای متعدد به ایده آل ترین دست پیداکردیم . در حال حاضر:
- ریمپ سمند EF7
- ریمپ سمند XU7
- ریمپ سمند TU5 ( مخصوص ونزوئلا و عربستان تولید شد و تعدادی در ایران وجود دارد )
انجام میشود.
ریمپ ، چه تاثیری بر خودرو سمند دارد ؟
تاثیر ریمپ بر شمع ها
ریمپ سمند میتواند دستوراتی که سر کوئل شمع میرود را تغییر دهد و ولتاژ ها و دفعات قطع و وصل را بهینه و مطابق با سوخت مصرفی کند. ریمپ جرقه زنی را بهینه میکند و باعث کاهش ناک ( صدایی که در هنگام دنده مرده از موتور به گوش میرسد ) میشود.
تاثیر ریمپ بر روی دریچه گاز
در خودروهای دریچه گاز برقی همانند سمند ، بر خلاف انواع سیمی دستور تغییرات در زاویه دریچه گاز از ایسیو ( کامپیوتر خودرو ) صادر میگردد. این تغییرات معمولا از پارامترهای وارده سنسور اکسیژن و زاویه پدال گاز تبعیت میکند به این معنا که با توجه به میزان گازی که به ماشین میدهید و با توجه به میزان اکسیژنی که در دود اگزوز وجود دارد ، میزان هوادهی توسط ای سی یو و دریچه گاز برقی تنظیم میگردد.
در اکثر خودروهای ایرانی و چینی و کره ای ، بدلیل کیفیت پایین قطعات مدار پدال برقی – دریچه گاز برقی مشکلاتی از قبیل تاخیر در گاز خوردن خودرو و توان پایین حرکتی در سربالایی ها برای ماشین پیش می آید. در ریمپ ای سی یو با کار کردن روی 3 پارامتر پدال گاز برقی ، دریچه گاز برقی و سنسور اکسیژن رفع عیب آن دو مشکل برای خودرو شما انجام میشود.
تاثیر ریمپ روی سنسور اکسیژن
در تمام خودرو های انژکتوری سنسور اکسیژن بالا و در بسیاری از انواع جدید سمند ، سنسور اکسیژن پایین وجود دارد. سنسور اکسیژن بالا همان سنسور اکسیژن اول است و سنسور اکسیژن پایین همان سنسور دوم است. هر دو اطلاعات را به ایسیو میفرستند و این قطعه با توجه به جداول و برنامه ریزی های قبلی دستوراتی را برای عملگراهای مختلف مانند کوئل ، شمع ، دریچه گاز ، سوزن انژکتور و پمپ بنزین میفرستد.
در ریمپ با اصلاح بهینه سازی جداول سنسور اکسیژن اول بهینه سازی حرکتی رخ میدهد. همپنین با بهینه سازی سنسور دوم بهبود در حرکت خودرو اتفاق می افتد. در بسیاری از خودرو های جدید به علت عدم سازگاری این خودروها با بنزین، خطای سنسور دوم اکسیژن و خطای کاتالیست میدهند که در این وضعیت نیز با ریمپ سنسور دوم اکسیژن این مشکل حل میگردد. همچنین با حذف سنسور دوم که رگولاتور ثانویه سوخت محسوب میشود با افزایش پاشش سوخت مواجه میشویم که نتیجه آن قدرت بیشتر برای موتور است. پس با ریمپ سنسور اکسیژن ها میتوان به شتاب بالاتری رسید.
تاثیر ریمپ روی سوزن انژکتور
سوزن های انژکتور سمند به 2 صورت پاشش سوخت درون سیلندرو محفظه احتراق انجام میدهند. یک حالت خطی و حالت دیگر افشانه ای. در واقع ترکیبی از این دو حالت مداوم در حال رخ دادن است. در ریمپ با اصلاح پاشش سوخت علاوه بر کاهش مصرف بنزین به شتاب حداکثری ناشی از احتراق صحیح دست میابیم. سوزن های انژکتور از ایسیو برای نحوه پاشش و تعداد آن دستور میگیرند.
برای اطلاعات بیشتر درباره ریمپ و درخواست ریمپ خودرو خود ، به لینک زیر بروید :
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0