گردشگری

بازارهای لباس زنانه چین و ترکیه

آنلاین شاپ ترکیه دیجیتال مد در تركيه بسيار مشابه اروپا است و سبک های رایج آن شلوار جین، ژاکت، کفش ورزشی یا کت و شلوار مي باشد. همين باعث صادرات بزرگی برای این کشور است.در سال‌های اخیر،رشد خرید آنلاین در ترکیه به صورت تصاعدی بوده است و در حال حاضر بزرگترین بازار کفش، کلاه، لوازم جانبی، کیف‌های دستی و پوشاك را دارد.
اگر به دنبال خريد بهترين لباس هاي زنانه هستيد،بدون شك بررسي بازارهای لباس زنانه چین و ترکیه به كارتان مي آيد.چند سالي است كه به دليل فروش بالاي لباس هاي زنانه در جهان،تركيه و چين در نزاع براي تصاحب اين بازار پر سود هستند.اما هر كدام از اين كشورها ويژگي هاي متفاوتي براساس نحوه برش، کیفیت،اندازه، تولید و قیمت در توليد لباس هاي زنانه دارند،كه دانستن آنها كمك بزرگي در تصميم گيري حين خريد مي كند.
بررسي بازارهای لباس زنانه چین و ترکیه
• نحوه دوخت
نحوه دوخت و برش لباس هاي تركيه ماهرانه است.طرح هاي لباس هاي زنانه تركيه اغلب الهامي گرفته از ايده هاي نوآورانه است و از لحاظ کیفیت و زيبايي با دقت تمام ساخته شده اند.اما پوشاک زنانه چینی به دليل توليد عمده و طراحي به شيوه عمومیت با تقاضای شرکت های خارجی رو به رو شده اما تنوع طرح و رنگ هاي آن بسيار پايين است.
• کیفیت
هنوز نيز رد پاي محصولات بي كيفيت چيني در سراسر جهان وجود دارد. با اين حال پارچه های ترک معمولا بهتر از پارچه های چینی هستند. لباس‌های چینی قطعاً نسبت به لباس‌های ترکی که بر اساس استانداردهای بین‌المللی و صنعت پوشاک از کیفیت بالایی برخوردار هستند، از نظر کیفیت پايين هستند .
• سایز بندی
لباس‌های چینی معمولاً متناسب با سایز متوسط شهروندانش ساخته می‌شوند، بنابراین از نظر خرید برای استفاده در خارج از کشور سايز بندهاي آن دقيق نيست. با این حال، لباس‌های ترکی در سايزهايي ساخته می‌شوند که با استاندارد اندازه‌گیری مورد استفاده در اروپا، آفریقا و غیره مطابقت دارد.
از دیدگاه بازار جهانی، نمودار اندازه و سايز بندي لباس هاي ترکیه معقول و مناسب تر از سایر قاره ها است. اکثر بازارهای پوشاک زنان ترکیه به تولید لباس برای کشورهای مختلف مشهور هستند.
• ميزان توليد
با بررسي بازارهای لباس زنانه چین و ترکیه متوجه خواهيد شد چین از نظر ميزان توليد هزینه پایین تولید به دلیل در دسترس بودن نیروی کار ارزان در سطح بالاتري قراردارد.بنابراين از لحاظ ميزان توليد،قطعاً چين پيروز بازار پوشاك ترکیه است.متأسفانه، تلاش برای تولید پوشاک زنانه در ترکیه همچنان با مشکل نقض کپی رایت مواجه است و هزینه بالای تولید نیز به آن اضافه شده است.
• قیمت
با توجه به هزینه بالای تولید منسوجات در ترکیه که الهام‌بخش قیمت‌گذاری ارزان قيمت است،محصولات و طرح‌ها در بازارهای لباس زنانه ترکیه است، قطعاً قیمت بالایی دارند اما اين قيمت در كنار کیفیت و مهارت دوخت به چشم نمي آيد.
بیشتر لباس‌های زنانه تولید شده در چین ارزان قيمت هستند،اما اغلب از پارچه‌های نامرغوب برای تولید استفاده می‌شود، با اين حال،چین قطعاً برنده نبرد قیمت است.

نتيجه :
در ترکیه، جایی که شرق به غرب می رسد، تنوع زیادی در نحوه لباس پوشیدن مردم وجود دارد. ترکیه کشوری بزرگ و متنوع است، با انبوهی از سنت‌های لباس پوشیدن،از عثمانی باستان گرفته تا سبک‌های مرکز خرید مدرن، ترکیه همچنان دارای صنعت مد برتر بوده است. برای هر کسی که به مد و سبک لباس علاقه دارد، ترکیه نمونه‌ای غنی از شیوه‌های تکامل سبک لباس‌های سنتی  ومدرن مي باشد .
در نهایت، اینکه كدام بازارهاي لباس زنانه چين و تركيه پيروز هستند،بستگی به خریداران دارد كه براساس بودجه خود كدام ويژگي ها را در اولويت قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *