چگونه کارمندان جدید مطب را به سرعت آموزش دیده و کارآمد کنیم
ممکن است به عنوان مدیر کلینیک بارها برای شما پیش آمده باشد که شخصی را استخدام کردید تا بار را کاهش دهد، اما احساس میکنید شخصی که استخدام کردهاید کار را دشوارتر میکند. در بسیاری از موارد کارمندان جدید مطب پتانسیل زیادی دارند شما فقط باید زمان کمی را برای آموزش آنها صرف کنید.
مهم است که مطمئن شوید کارمند جدید شما میتواند به راحتی موقعیت جدید خود را اداره کند و بهترین راه برای انجام این کار، با فرض اینکه شما برخی از آموزشهای اولیه را در محل دارید، با یک «کارآموزی» است که در آن آنها فردی را که در حال حاضر آن موقعیت را دارد، یاد میگیرند و تحتالشعاع قرار میدهند.
راههای آموزش کارمندان جدید مطب
این سؤال پیش میآید که این کارآموزی برای کارمندان جدید مطب چگونه خواهد بود؟ در اینجا چهار نکته وجود دارد که هنگام کارآموزی یک کارمند جدید به آنها توجه کنید.
1. حداقل سه روز کامل را برای آموزش اولیه کارمندان جدید مطب در نظر بگیرید
شما باید بیاموزید که همه چیز در دفتر کجاست، خطمشیهای شرکت، نامها و شغلهای همه، وظایف شغل خود و موارد دیگر. این کارهای زیادی است که باید انجام دهید و به خاطر بسپارید. به همه کارمندان جدید حداقل سه روز کامل فرصت دهید تا سیاستهای شرکت را یاد بگیرند، آنچه از آنها به عنوان یک عضو تیم انتظار میرود و وظایف موقعیت خود را یاد بگیرند.
در حالت ایدهآل، شما دستورالعملهای شغلی با خطمشیها، دستورالعملها و چکلیستهایی برای چگونگی انجام هر یک از جنبههای کار دارید. (مهم است که همه اینها را به صورت کتبی داشته باشید، نه فقط به صورت شفاهی توضیح دهید)
2. چند حرکت تمرینی انجام دهید
خواندن و یادگیری در مورد وظایف مختلف موقعیت خود یک چیز است، اما انجام کار واقعاً یک چیز کاملاً متفاوت است؛ بنابراین، برای همه کارمندان جدید مطب مهم است که آنچه را که میآموزند با کارمند دیگری (ترجیحاً فردی که قبلاً کار را انجام داده است) تمرین کنند تا بتوانند اصلاحات و بازخوردهای اولیه را دریافت کنند.
اگر به عنوان کارمند پذیرش میخواهند به تلفنهای شما پاسخ دهند، تماسهای تلفنی را نقشآفرینی میکنند تا بتوانند پاسخ دادن به انواع مختلف سؤالات یا سناریوهایی را که ممکن است از طریق تلفن پیش بیاید، تمرین کنند. اگر آنها در حال تبدیل شدن به هماهنگکننده درمان شما هستند، به گونهای تمرین میکنند که درباره برنامههای درمانی و گزینههای پرداخت صحبت کنند، انگار که با یک بیمار صحبت میکنند.
به عنوان مثال، ممکن است کارمندی داشته باشید که بیش از یک سال با شما کار کرده است، اما اشتباه میکند یا مشخص میشود که جای پیشرفت وجود دارد. ابتدا، باید مطمئن شوید که آنها همه کارهایی را که انجام میدهند کاملاً درک میکنند و هیچ گونه سردرگمی یا اختلاف نظر ندارند و سپس دوباره همه چیز را با آنها تمرین خواهید کرد تا زمانی که نسبت به جنبههای شغلی خود اطمینان پیدا کنند.
3. اجازه دهید استخدام جدید برای چند روز سایه یک کارمند با تجربه را بگیرد
این ایده عالی است که کارمندان جدید مطب را در سایه شخصی قرار دهید که میداند چگونه کار را به درستی انجام دهد. به این ترتیب به تدریج آنها را به جایی میرسانید که بتوانند به آرامی موقعیت را تصاحب کنند و به حفظ کارمندان کمک میکند. از کارمند جدید بخواهید در کنار شخصی که در حال حاضر کار را انجام میدهد (شخصی که میداند چگونه کار را به درستی انجام دهد) بنشیند و به سادگی نحوه انجام کار را مشاهده کند. هنگامی که کارمند فعلی با بیماران صحبت میکند، کارهای اداری انجام میدهد یا هر کار دیگری که به شغل آنها مربوط میشود، باید آنجا باشند.
توجه به این نکته مهم است که کارمندی که کارمند جدید تحت نظر اوست باید توضیح دهد که در حال انجام چه کاری است، یا اگر مناسبتر است، توضیح دهد که بعد از این واقعیت چه کرده است. آنها همچنین باید به کارمند جدید اجازه دهند در طول روز سؤال بپرسند.
ممکن است در طول این دوره کمی بیشتر تمرین کنید و پس از آن که استخدامکننده جدید احساس کرد که چگونه پیش میرود، میتوانند برخی از اقدامات را خودشان تحت نظارت کارمند دیگر انجام دهند.
4. سایه را برای یک روز معکوس کنید
بعد از اینکه یک کارمند جدید برای چند روز کسی را تحتالشعاع قرار داد، توصیه میکنیم آن را برای یک روز معکوس کنید؛ بنابراین، اکنون کارمند فعلی در حال سایه / نظارت بر کارمند جدید است. آنها اساساً نقشها را تغییر میدهند. به این ترتیب، کارمند جدید تجربه واقعی را به دست میآورد و خودش است، در حالی که تحت نظارت قرار میگیرد و در زمان واقعی بازخورد دریافت میکند.
هنگامی که آنها با این کار کامل شوند، میتوانند کار را به تنهایی انجام دهند. بدیهی است که میخواهید به بررسی آنها ادامه دهید و مطمئن شوید که با هیچ مشکلی مواجه نمیشوند، اما این مراحل راهی عالی برای اطمینان از اینکه آنها با موفقیت کار را به دست میگیرند.
سخن پایانی
امیدواریم نکات آموزش کارمندان جدید مطب به شما کمک کنند. البته، چیزهای بیشتری برای ایجاد یک تیم موفق وجود دارد، استخدام، ساختار سازمانی، تفویض وظایف شغلی، ارتباطات بین دفتری، اندازهگیری عملکرد و غیره. اگر برای مدیریت مطب خود همچنان سؤالی دارید همچنین میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با آژانس تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در ارتباط باشید:
02122644773
02126643064
02126601795
وبسایت:
www.tebmarketing.com
اینستاگرام:
tebmarketing