نقد و بررسی: ران پرلمن بازیگر نقش اصلی در فیلم نانوا، یک اکشن هیجان انگیز
زیرنویس فارسی فیلم نانوا ران پرلمن یک گنج ملی است و کمتر کسی آن را بهتر از فیلمساز گیرمو دل تورو میداند که پرلمن را تقریباً در همه فیلمهایش از جمله فیلمهای پسر جهنمی، کابوس کوچه و حتی پینوکیو برنده اسکار قرار داده است. افسوس، این بازیگر 73 ساله نمی تواند در انتظار دل
زیرنویس فارسی فیلم نانوا ران پرلمن یک گنج ملی است و کمتر کسی آن را بهتر از فیلمساز گیرمو دل تورو میداند که پرلمن را تقریباً در همه فیلمهایش از جمله فیلمهای پسر جهنمی، کابوس کوچه و حتی پینوکیو برنده اسکار قرار داده است.
افسوس، این بازیگر 73 ساله نمی تواند در انتظار دل تورو بنشیند تا تماس بگیرد. مرد باید کار کند که ما را به The Baker میرساند، آخرین ساخته جاناتان سوبول (2013 The Art of the Steal و 2018 The Padre) که در آن پرلمن نقش نانوایی را بازی میکند که زندگی کمکلیدی دارد، آنقدر پایین که ممکن است عمداً منزوی در نظر گرفته شود. پسر جدا شده اش (جوئل دیوید مور) و نوه لالش دلفی (تازه وارد اما هو) وارد زندگی او می شوند. پسر از افراد اشتباهی مواد مخدر دزدیده است و از پدرش می خواهد تا از دلفی مراقبت کند تا بتواند همه چیز را درست کند.
نانوا بدون هیچ علاقه ای به بچه ها، از جمله خودش، مدتی قبول می کند که از بچه ها نگهداری کند، اما بی خبر از او، پسر مواد مخدر را در کوله پشتی دلفی رها کرده است و مدت زیادی طول نمی کشد که دلال ها آن را ردیابی کنند. چیزی که دلالان نمیدانند این است که نانوا یک قاتل طبیعی است و حتی در سنین بالا میتواند گروهی از مردان را با دستان خالی به زیر بکشد، که منجر به خشونت واقعی انفجاری و مرگ وحشیانه و خونین میشود. در سراسر — منطقه آسایش پرلمن، مطمئنا. نوه دختر کمی دزدگیر و دزدکی است که در ابتدا نانوا را آزار می دهد، اما دیری نپایید که مهارت های او به کار می آید.
فیلم به سرعت تبدیل به یک سکانس تعقیب و گریز طولانی می شود، اما با سرعتی تقریباً نصف. الیاس کوتاس همیشه متقاعد کننده نقش فروشنده ای را بازی می کند که مسئول یافتن نانوایی توسط شاه سنجاق (هاروی کایتل) است، که معلوم شد سابقه ای با نانوا دارد، قبل از اینکه نان خمیر ترش درست کند.
بیشتر سکانسهای مبارزه در The Baker بسیار محکم، قابل باور، نه چندان پر زرق و برق و مطمئناً وحشیانه هستند. پرلمن هنوز هم میتواند با بهترین آنها کنار بگذارد، و من اعتراف میکنم که دوست داشتم دوباره او را در نقش اصلی مثل این ببینم. فیلم ترسی از تاریک شدن و خشونت آمیز شدن ندارد، اما از حقیقت احساسی از دست دادن عزیزان و گذشته های آنقدر وحشتناک که بهتر است در مورد آنها صحبت نشود نیز دوری نمی کند. پرلمن درد جسمی و عاطفی این مرد را در حالتی که خودش را حمل میکند و به نوهاش نگاه میکند میپوشاند، زیرا میداند هر چه نزدیکتر میشوند میتواند او را ناامید کند. فیلم نمیتواند از طرح کلیشهای خود فرار کند، اما بازیگری آن روز را به ارمغان میآورد. این یک تماس نزدیک است، اما من توصیه می کنم این یکی را جستجو کنید.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0