تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 اکتبر 2021 - 19:24
کد خبر : 22207

ناسالم بودن ۶۰ درصد محصولات غذایی برندی معروف

ناسالم بودن ۶۰ درصد محصولات غذایی برندی معروف

ایسنا/خراسان رضوی غول صنایع غذایی، نستله اعلام کرد که پس از ارائه سند داخلی که در سراسر جهان خبرساز شده است در تلاش است تا راهبرد جدید بهداشتی ایجاد کند. بر اساس این سند تقریبا دو سوم محصولات شرکت نستله فاقد ارزش تغذیه هستند. به نقل از بیزنس نیوز، این سند داخلی که در اوایل سال

ناسالم بودن ۶۰ درصد محصولات غذایی برندی معروف

ایسنا/خراسان رضوی غول صنایع غذایی، نستله اعلام کرد که پس از ارائه سند داخلی که در سراسر جهان خبرساز شده است در تلاش است تا راهبرد جدید بهداشتی ایجاد کند. بر اساس این سند تقریبا دو سوم محصولات شرکت نستله فاقد ارزش تغذیه هستند.

به نقل از بیزنس نیوز، این سند داخلی که در اوایل سال جاری بین مدیران ارشد شرکت نستله ردوبدل شد، نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد از نمونه‌های اصلی مواد غذایی و نوشیدنی نستله «اصول شناخته‌شده بهداشت» را برآورده نمی‌کنند.

در این سند آمده است، تنها ۳۷ درصد از مواد غذایی و نوشیدنی‌های نستله (محصولاتی مانند غذای حیوانات خانگی، غذای کودک و تغذیه تخصصی پزشکی را شامل نمی‌شود) رتبه‌بندی بیش از ۳.۵ را تحت سیستم رتبه‌بندی سلامت پنج ستاره استرالیا کسب کرده است.

در میان نوشیدنی‌ها، به جز قهوه ساده، ۹۶ درصد «ناسالم» بودند و این رقم در مورد آب‌نبات و بستنی ۹۹درصد اعلام شده است.

نستله، محصولات متفاوتی از شکلات گرفته تا قهوه و غذای کودک دارد و چندین سال است که فعالیت‌های خود را به منظور تمرکز بیشتر بر روی سلامتی سازماندهی می‌کند، زیرا مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای از مصرف پیتزاهای منجمد و نوشیدنی‌های شیرین جلوگیری می‌کنند.

در حال حاضر، این شرکت سوئیسی در تولید محصولات گیاه‌خواری و وگان نیز تاکید کرده است.

شرکت نستله اعلام کرده است: «در محصولات خود پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم اما هنوز نمونه کارهای ما به دلیل دورنمای فشار نظارتی و تقاضای زیاد مصرف‌کنندگان عملکرد کمتری داشتند.»

سخنگوی نستله به خبرگزاری فرانسه گفت: در حال حاضر این شرکت بر روی یک پروژه برای به‌روزرسانی راهبرد پیشگام تغذیه و سلامت فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: ما در حال بررسی نمونه کارهای خود هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که محصولات ما به تامین نیازهای غذایی افراد و حمایت از یک رژیم متعادل کمک خواهد کرد.

وی افزود: تمرکز اولیه ما ارزیابی بخشی از نمونه‌های مواد غذایی و آشامیدنی است که می‌تواند در برابر سیستم‌های پروفایل تغذیه مانند سیستم استرالیا  اندازه‌گیری شود.

نستله قصد دارد امسال از راهبرد جدید خود رونمایی کند.

در این گفت‌وگو منتشر شده توسط روزنامه فایننشال تایمز (FT)  پیشنهاد شده است که این شرکت محصولاتی که باعث کاهش رتبه‌های بهداشتی خود می‌شود را مانند اقلام قنادی رها کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.