طراحی بازیهای موبایلی ایرانی به صورت بومی
یک شرکت دانشبنیان موفق به طراحی بازیهای موبایلی ایران به صورت بومی و انتشار آن میان مردم شده است.
محمدمهدی بهفرراد، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد محصولات شرکت گفت: شرکت ما بیش از ۱۰ سال است که در زمینه تولید بازیهای موبایلی ایرانی فعالیت و سرگرمی را بر روی دستگاههای همراه همچون تبلتها، موبایلها و… تولید و به صورت بومی میان مردم منتشر میکند.
وی با بیان اینکه محصولات این شرکت بین ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون کاربر دارد، بیانکرد: علاقه جوانان موجب میشود تا به سوی تولید بازیهای موبایلی ایرانی حرکت کنیم. بازار خوبی داریم یعنی مردم به طرق مختلف نیاز به استفاده از رسانههای سرگرمی دارند، چرا که «بازی» حوزه هایتکی در دنیا است که هر روز تکنولوژیهای جدیدی در این زمینه بروز میکند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد زمینههای تخصصی این شرکت نیز گفت: مهمترین بخش در طراحی بازیهای موبایلی ایران، برنامهنویسی است و بخشهای دیگر شامل نیروهای تولید محتوای هنری، مارکتینگ و و دیتا است. امروز به تربیت و جذب نیروی انسانی روی آوردیم تا از آنها استفاده کنیم؛ چرا که نیروی انسانی یکی از مهمترین چالشهای صنعت ما است.
بهفرراد اصلیترین مشکل هر تولیدکننده را نحوه انتشار محصول دانست و افزود: روش رسیدن محصول به مخاطب به صورت کالای فیزیکی یا دیجیتال مهم است. بنابراین پلتفرمهایی که در بازار ایران شروع به فعالیت کردند، کمک خوبی برای رساندن محصول به مخاطب است که البته از شبکههای تبلیغاتی هم استفاده میشود.
وی در مورد تبلیغات تولیدات داخل کشور، اظهار کرد: ما در کشور تولیدات خوبی داریم و مردم علاقه به مصرف محصولات دارند؛ اما تبلیغات از سوی رسانه ملی ضعیف است. اگر تبلیغات به درستی انجام شود، سرانه استفاده از تولیدات داخل ما بیشتر از خارجی است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه بازار جهانی بزرگ است و ما میتوانیم سهم خود را از آن بازار دریافت کنیم، گفت: کار ما به دلیل مسائل ارزی و تحریمها سخت است. حوزه گیم را همه میتوانند برای کل بازارهای جهانی تولید کنند و ما هم به این سمت پیش میرویم.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، بهفرراد بیانکرد: ایران میتواند بر روی صنعت گیم بسیار تمرکز کند، اما این اتفاق به دلایل متعدد به سختی میافتد. به طور مثال بیمه و مالیات نفس بسیاری از شرکتها را میگیرد تا جایی که میتواند موجب تعطیلی این صنعت شود.
منبع:ايسنا
وی با بیان اینکه محصولات این شرکت بین ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون کاربر دارد، بیانکرد: علاقه جوانان موجب میشود تا به سوی تولید بازیهای موبایلی ایرانی حرکت کنیم. بازار خوبی داریم یعنی مردم به طرق مختلف نیاز به استفاده از رسانههای سرگرمی دارند، چرا که «بازی» حوزه هایتکی در دنیا است که هر روز تکنولوژیهای جدیدی در این زمینه بروز میکند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد زمینههای تخصصی این شرکت نیز گفت: مهمترین بخش در طراحی بازیهای موبایلی ایران، برنامهنویسی است و بخشهای دیگر شامل نیروهای تولید محتوای هنری، مارکتینگ و و دیتا است. امروز به تربیت و جذب نیروی انسانی روی آوردیم تا از آنها استفاده کنیم؛ چرا که نیروی انسانی یکی از مهمترین چالشهای صنعت ما است.
بهفرراد اصلیترین مشکل هر تولیدکننده را نحوه انتشار محصول دانست و افزود: روش رسیدن محصول به مخاطب به صورت کالای فیزیکی یا دیجیتال مهم است. بنابراین پلتفرمهایی که در بازار ایران شروع به فعالیت کردند، کمک خوبی برای رساندن محصول به مخاطب است که البته از شبکههای تبلیغاتی هم استفاده میشود.
وی در مورد تبلیغات تولیدات داخل کشور، اظهار کرد: ما در کشور تولیدات خوبی داریم و مردم علاقه به مصرف محصولات دارند؛ اما تبلیغات از سوی رسانه ملی ضعیف است. اگر تبلیغات به درستی انجام شود، سرانه استفاده از تولیدات داخل ما بیشتر از خارجی است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه بازار جهانی بزرگ است و ما میتوانیم سهم خود را از آن بازار دریافت کنیم، گفت: کار ما به دلیل مسائل ارزی و تحریمها سخت است. حوزه گیم را همه میتوانند برای کل بازارهای جهانی تولید کنند و ما هم به این سمت پیش میرویم.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، بهفرراد بیانکرد: ایران میتواند بر روی صنعت گیم بسیار تمرکز کند، اما این اتفاق به دلایل متعدد به سختی میافتد. به طور مثال بیمه و مالیات نفس بسیاری از شرکتها را میگیرد تا جایی که میتواند موجب تعطیلی این صنعت شود.
منبع:ايسنا