تشکیل هسته فکری هویت دانشآموزان خروجی همایش ملی کودکان باشد
ایسنا/فارس معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دستاوردهای سومین همایش ملی کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی باید منجر به تشکیل هسته فکری قدرتمند در راستای تحکیم و توسعه هویت دانش آموزان شود. رضوان حکیم زاده پنجشنبه ۱۷ تیرماه در آیین اختتامیه همایش ملی کودکان ایران اسلامی در شیراز گفت: اطمینان داریم با توجه به
ایسنا/فارس معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دستاوردهای سومین همایش ملی کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی باید منجر به تشکیل هسته فکری قدرتمند در راستای تحکیم و توسعه هویت دانش آموزان شود.
رضوان حکیم زاده پنجشنبه ۱۷ تیرماه در آیین اختتامیه همایش ملی کودکان ایران اسلامی در شیراز گفت: اطمینان داریم با توجه به سطح مقالات ارایه شده و سخنرانیهایی که در این همایش انجام شد ره توشه خوبی برای ادامه این گونه موضوعات در آینده خواهیم داشت.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: هویت محصول یادگیری است و این یادگیری میتواند به صورت هدفمند و ضمنی انجام شود و ما با شناخت از مولفه و شاخصه های اصلی هویت میتوانیم در آموزش آن به کودکان هدفمند و منسجم عمل کنیم.
حکیم زاده با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش نیز علاقه و تاکید زیادی بر این همایش داشتند، افزود: این همایش و دیگر همایشهای آموزش و پرورش باید نقطه شروع باشد و منجر به تشکیل یک هسته فکری قدرتمند در آموزش و پرورش شود.
او افزود: هویت یابی و هویت سازی زمانی به درستی انجام میپذیرد و منجر به تشکیل یک هویت یکپارچه میشود که در ساخت این هویت تمام عناصر مهم و ارزشمند ملی و مذهبی دخیل باشند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما به دنبال این هستیم که بدانیم از چه راههایی میتوان در عین حفظ موجودیت و هویت اصلی خویش بتوانیم از سایر مقولههای بینالمللی و جهانی برای توسعه هویت خویش بهره بگیریم.
او بیان کرد: نیاز کودکان به توجه و مراقبت یک اصل بنیادین و اولیه است و در تمامهای رفتارهای آموزشی و تاثیر گذار خود باید این اصل را درنظر بگیریم.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل دوم در رابطه با آموزش کودکان این است که از طریق فعالیتهای برانگیزاننده و جذاب مانند بازی ،دست ورزی ، فعالیتهای داستانی و نمایشی و هنر اقدام به تربیت آموزش کودکان کنیم.
حکیم زاده گفت: در رابطه با آموزشهای پیش از دبستان باید تمرکز و توجه روی تربیت مربی انجام شود تا این مربیان به عنوان نمایندگان و مجریان برنامه درسی به نحو مطلوب انجام وظیفه کنند.
انتهای پیام
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0