اخبارتکنولوژی

CR: بازار جهانی ساعت‌های هوشمند شاهد افزایش 12 درصدی سالانه در سال 2022 بود

به گزارش نيو نيوز 1 و به نقل از gsmarena بر اساس آخرین گزارش جهانی مدل ردیاب ساعت هوشمند از سوی تحقیقات Counterpoint، محموله‌های ساعت‌های هوشمند در سال 2022 نسبت به سال 2021 12 درصد افزایش داشته است. این رشد به دلیل فروش قوی ساعت‌های هوشمند در سه فصل اول سال 2022 بود. محموله‌ها در دوره چهارم (اول اکتبر تا 31 دسامبر) شاهد کاهش 2 درصدی سالانه بود که ناشی از افزایش سطح تورم و رشد آهسته در هند بود.

Global smartwatch shipments rate 2021 vs 2022 (Counterpoint Research)

اپل با 34.1 درصد از بازار همچنان برترین برند جهان از نظر فروش است و پس از آن سامسونگ (9.8 درصد) و هواوی (6.7 درصد) قرار دارند. اپل تقاضای زیادی برای مدل‌های Watch Ultra، Watch Series 8 و Watch SE (2022) خود داشت. کوپرتینویی 60 درصد از درآمد بازار جهانی ساعت های هوشمند را به خود اختصاص داد.

سامسونگ با 12 درصد افزایش در فروش اما تنها 0.5 درصد افزایش درآمد در جایگاه دوم قرار گرفت. هوآوی با افت 1 درصدی مواجه شد در حالی که درآمد آن 20 درصد افزایش یافت. برندهای پوشاک هوشمند هندی Noise و Fire Boltt به لطف رشد سریع در بازار داخلی خود، به رتبه های چهارم و پنجم در محموله های جهانی رسیدند. گارمین، آمازفیت و boAt همگی در حدود 4 درصد سهم بازار بودند. فیت بیت در جایگاه دهم قرار گرفت در حالی که شیائومی اکنون یازدهم است.

YoY Global smartwatch shipments growth 2021 vs 2022 (Counterporint Research)

تفکیک بازار جهانی ساعت های هوشمند به تفکیک منطقه، آمریکای شمالی را به عنوان بزرگترین بازار از نظر حجم محموله ها با 29 درصد نشان می دهد. هند در سال 2022 شاهد رشد فوق العاده ای بود و اکنون دومین منطقه مهم برای ساعت های هوشمند است در حالی که چین در رتبه سوم قرار دارد.

بزرگترین تکه ساعت های هوشمند عرضه شده در سال 2022 در رده قیمتی ≤100 دلار بودند که 35 درصد از کل محموله ها را به خود اختصاص دادند. دسته 400 دلاری بیشترین افزایش فروش را داشته است (129 درصد افزایش نسبت به سال گذشته) که عمدتاً توسط مدل های Apple Watch Series 8 و Watch Ultra تامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *