دانلود زیرنویس مستند Downfall: The Case Against Boeing 2022 – بلو سابتایتل
دانلود زیرنویس مستند Downfall: The Case Against Boeing 2022 در 29 اکتبر 2018، پرواز 610 لاین ایر، اندکی پس از خروج از جاکارتا در دریای جاوه سقوط کرد و تمام 189 مسافر و خدمه هواپیما کشته شدند. به طور خلاصه، سؤالاتی در مورد سابقه ایمنی شرکت هواپیمایی اندونزیایی بودجه و صلاحیت خلبانان آن مطرح شد. عده کمی خود هواپیما را مقصر میدانستند، یک جت بوئینگ 737 مکس که از انبوهی از فشارها خارج میشود.
براي دانلود به لينک زير مراجعه کنيد
https://blue-subtitle.com/downfall-the-case-against-boeing-2022/
زیرنویس مستند Downfall: The Case Against Boeing 2022 به هر حال، این یک بوئینگ بود و شهرت سازنده برای کیفیت در درجه دوم قرار نداشت. بوئینگ برای چندین دهه مترادف با ایمنی بود، زیرا 707 آن از Idlewild (فرودگاه JFK فعلی) بلند شد و عصر جت را آغاز کرد. “اگر بوئینگ نیست، من نمی روم!” یک شعار بود به دلایلی. خلبانان و مسافران به طور یکسان احساس کردند که شرکت اعتماد آنها را جلب کرده است و به این کار ادامه خواهد داد. اما پنج ماه بعد در اتیوپی یک 737 مکس دیگر از آسمان سقوط کرد.
«سقوط: پرونده علیه بوئینگ» (اکنون در نتفلیکس پخش میشود) هم به بررسی تصادفات و هم عواقب آن میپردازد و در عین حال فرهنگ پنهانکاری در بوئینگ را که آنها را اجتنابناپذیر کرده بود، افشا میکند. این فیلم به کارگردانی روری کندی و نویسندگی مارک بیلی و کون مکآلستر، همکارانش در «آخرین روزهای در ویتنام»، گزارش دقیقی دارد و از شکوفایی ملودرامیک کوتاه است، در عوض واقعیتها را با وضوحی سرد و خشمگین ارائه میکند که بیشتر با موضوع آن سازگار است.
زیرنویس Downfall: The Case Against Boeing 2022 «سقوط» که شرحی لعنتآمیز از فجایع ناشی از بداخلاقی و طمع سازنده است، عمیقتر میشود تا مقصر بودن بوئینگ را در گرایشهای بزرگتر حاکمیت شرکتی آمریکا تعریف کند، و به طور خلاصه نشان میدهد که چگونه فریب وال استریت چیزی را رهبری میکند که زمانی نماد توانا هوانوردی آمریکا بود.
اکنون می دانیم که هر دو سقوط 737 ناشی از طراحی ناقص یک سیستم ضد توقف موسوم به MCAS (سیستم افزایش مشخصه های مانور) بود که پس از دریافت اطلاعات از یک سنسور معیوب، اشتباه کرد و دماغه هواپیما را مجبور کرد بارها و بارها پایین بیاورد، حتی زمانی که خلبانان به شدت در حال جنگ بودند. برای بازگرداندن آن تلاش آنها محکوم به شکست بود. بوئینگ خلبانان را در موقعیت غیرممکن قرار داده بود که 10 ثانیه فرصت دارند تا سیستمی را که نمی دانستند وجود دارد و به آنها گفته نمی شد سرنشین است، نادیده بگیرند، چه رسد به آموزش کار کردن.
MCAS در راهنمای خلبان یا عرشه پرواز هواپیما ذکر نشده است. بوئینگ حتی کسانی را که قبل از پرواز با جت جدید درخواست آموزش شبیهساز پرواز کرده بودند، عقب انداخته بود، و با توطئهای برای گمراه کردن اداره هوانوردی فدرال در مورد اهمیت این سیستم و به پرواز درآوردن پرفروشترین جت آنها، از پرواز خارج شد. بازرسان سرانجام تبادل پیام بین کارکنان بوئینگ را کشف کردند که در آن آنها به قانونگذاران توهین می کردند و در مورد بازی کردن “ترفندهای ذهن جدی” با آنها بحث می کردند. همه اینها چیزهای نفرت انگیز و خون جوشان است – و البته انگیزه همه آنها از تمایل به بالا بردن قیمت سهام بوئینگ است.
“سقوط” معتقد است که در پایان قرن، پس از خرید مک دانل داگلاس در سال 1997، ذهنیت سهامدار اول به بوئینگ نفوذ کرد. بوئینگ را برای طراحی بهترین هواپیماهای جهان تأسیس کرد. آنها به این کار افتخار میکردند و میترسیدند که این کار آسیب ببیند زیرا مدیران کمتر بر تولید و بیشتر بر مهندسی مالی تمرکز میکردند. ترس آنها بجا بود، اما تاکتیکهای سنگین شرکتی توسط رهبری شرکت به تدریج صدای مهندسان شرکت را ربود. در تمام این مدت، مدیران اجرایی اقدامات کاهش هزینه ها را دوچندان کردند و سرمایه گذاران بازار سهام را مورد علاقه قرار دادند و ایمنی را به نام سود قربانی کردند.
این رویکرد پس از آن ادامه یافت که آن تاکتیکها به یک تراژدی منجر شد، زیرا بوئینگ به دنبال فرار از پاسخگویی بود و در عین حال کمتر از آنچه که میتوانست برای متوقف کردن تاکتیک بعدی انجام دهد. بیتفاوتی هولناک این شرکت توسط فیلمسازان، که میدانند چگونه بدون از دست دادن خونسردی خود، یک مورد قانعکننده بسازند، به عنوان یک واقعیت مطرح میشود، اما این یکی از عناصر «سقوط» است که باعث میشود بویینگ چقدر بیمار شده است.