دانلود زیرنویس مستند Torn 2021 بسیاری از قویترین مستندهای خاطره اخیر توسط فیلمسازان جوانی ساخته شدهاند که تلاش میکنند با مسائل نگرانکنندهای در خانوادهشان که مدتها در زیر زمین مدفون شدهاند، مقابله کنند. در سال 2018، فیلم «Minding the Gap» ساخته بینگ لیو، که مطمئناً در زمره بهترین فیلمهای قرن بیست و یکم قرار میگیرد، میلهای برای این تصاویر شخصی دردناک ایجاد شد. وقتی از مادرش سؤالات دردناکی در مورد تصمیماتی میپرسد که سلامتی او را به خطر میاندازد، لیو در کنار دوربینش مینشیند و در عین حال اطمینان میدهد که یک لنز روی صورتش نیز قرار داده شده است.
براي دانلود به لينک زير مراجعه کنيد
https://blue-subtitle.com/torn-2021/
این تکنیکی در راستای دستکاری به سبک نمایش واقعیت نیست، بلکه روشی است برای فیلمساز تا خود را مسئول بداند و آسیبپذیری او را به اندازه آسیبپذیری سوژهاش محسوس میکند تا بتوانیم پیچیدگی دیدگاه او را درک کنیم. ما به وضوح میتوانیم موانع عاطفی را که در چهره او ثبت میشود، مشاهده کنیم و راه او را به سمت بخشش مسدود میکنند. به نوعی، این صحنهها دوربین را به سمت ما میچرخانند و ما را مجبور میکنند تا با تصدیق شیوههایی که روایتهای خانوادگی خود را شکل دادهایم، نقشهای خود را بهعنوان ناظران منفعل کنار بگذاریم، و اینکه چگونه ممکن است مانع از جذب تمام دامنه حقیقت آنها شویم.
دو تا از بهترین آثار غیرداستانی سال 2021 شکافی را که یک شخصیت پدری غایب در زندگی کسانی که پس از مرگ نابهنگامش پشت سر گذاشت، بررسی کردهاند. رای روسو یانگ شجاعانه به دنبال درک ذهن اهداکننده اسپرم مادرش، تام، در مینیسریال سه قسمتی HBO خود، “خانواده هستهای” بود، جایی که او سعی کرد احساسات پیچیدهای را که مانع از پیشبرد روابطش با او میشد، باز کند. نتیجه نبرد حضانت او بود. اکنون ما فیلم به همان اندازه نافذ و عمیقاً احساسی «پاره» را داریم که اولین بار کارگردان فیلم مکس لو بود، که پدرش الکس یک کوهنورد مشهور بود که به دلیل مهارتش به عنوان «کنترل کننده خطر» شهرت داشت. در 5 اکتبر 1999، مرگ الکس نه بر اثر سقوط، بلکه بر اثر سقوط بهمن زمانی رخ داد که او در حال بالا رفتن از چهاردهمین کوه مرتفع جهان، شیشاپانگما، در تبت بود. اجساد الکس و فیلمبردارش دیوید بریجز در هیچ کجا یافت نشد و باعث شد که نزدیکترین دوست و شریک کوهنوردی آیکون فقید، کنراد انکر، با گیجی و گیجی به چادرشان برگردد.
یکی از دستاوردهای بزرگ «خانواده هستهای» و «پارهشده» این است که چگونه برچسبهای بزرگتری را که روی این مردان گذاشته شده بود – در مورد تام، یک شرور، و در مورد الکس، سوپرمن – حذف کردند تا موجودی کاملاً انسانی در زیر آن بیوه الکس، جنی، اعتراف می کند که او مجذوب ویژگی های شوهرش شده است که یادآور یک “حیوان وحشی” است، و از زیر سوال بردن احساسات خود نسبت به او امتناع می ورزد، همانطور که او هرگز در تعقیب ماجراجویی کوتاهی نکرد و کریسمس را در خانه سپری کرد. بیابان قطب جنوب به جای اینکه در خانه با خانواده اش باشد. با همین حس غریزی جهت گیری بود که سه ماه پس از مرگ الکس، جنی خود را درگیر کنراد کرد، کسی که زمانی مورد حسادت الکس به دلیل عدم مسئولیت خانوادگی اش قرار گرفته بود. احساس گناهی که الکس در مورد بی توجهی به نیازهای پسرانش احساس می کرد به کنراد منتقل شده بود، از ناعادلانه ظاهری بقای او رنج می برد و مصمم بود که پدری باشد که دوستش نمی توانست در زندگی باشد. این با تحقق رویای الکس مبنی بر بردن فرزندانش به دیزنی لند آغاز شد، و فیلمی که کنراد از مکس کوچولو در حال جیغ زدن شادمانه روی ترن هوایی فیلمبرداری کرد، یکی از دفعاتی است که در آن «پاره» اشک مرا درآورد.