دانلود زیرنویس فیلم Zora 2020 – بلو سابتايتل
دانلود زیرنویس فیلم Zora 2020 در آینده ای نزدیک، یک خانواده باید تصمیم بگیرد که آیا در روستای کوچک روستایی بالکان که خانه خود نامیده است بمانند یا مانند بسیاری از روستاییان دیگر، آن را ترک کنند. جدا از تنشهای جمعی و اشارههای مرموز ورود گروهی دیگر که دردسر ایجاد میکند، خود خانواده نیز از هم جدا شدهاند. شوهر ماتیجا (کرسیمیر میکیچ) و همسرش ایکا (تیهانا لازوویچ) هنوز بر اندوه از دست دادن پسرشان که مدت ها پیش ناپدید شده بود غلبه نکرده اند. برخلاف میل او، او قصد دارد خانه آنها را بفروشد و با دو فرزندشان کاجا (لارا ولادویچ) و نیکولا (ماکس کلئونچیچ) به شهر نقل مکان کند.
براي دانلود به لينک زير مراجعه کنيد
https://blue-subtitle.com/zora-2020/
زیرنویس فیلم Zora 2020 طلوع دومین فیلم از سه گانه خورشید به کارگردانی دالیبور ماتانیچ است که پس از خورشید بالا (Zvizdan، 2015) برنده جایزه هیئت داوران در جشنواره کن شد، جایی که در بخش نگاه مشخص به نمایش درآمد. سه داستان عاشقانه در طول سه دهه را در بر می گرفت که بازیگران لازوویچ و گوران مارکوویچ در نقش شخصیت های متفاوت ظاهر شدند. این بار، کارگردان کمتر با زمان بازی میکند، و مختصرتر است، اگرچه موضوع درگیری و عشق بین قومی دست نخورده باقی مانده است.
این یک فیلم غم انگیز است که خود را در اضطراب های جمعی و خانوادگی قرار می دهد و تنشی را ایجاد می کند که ارتباط بین شخصیت هایش را انکار می کند. سپیده دم نوعی از فیلمسازی است که در برابر متمرکز کردن مضامین و ایده ها مقاومت می کند تا جایی که هدف توسعه آنها برای برقراری ارتباط با مخاطب است. در عوض، ماتانیک آنها را در حالت انتزاعی پنهان میکند، که در آن لحظات تعامل بین شخصیتها، نگاه یا کلمات رد و بدل شده، بینش عمیقتری را در مورد مقصود او به ما ارائه میدهد.
با عدم علاقه به افشای بیشتر افکار و احساسات درونی شخصیت هایش، احساس فیلمساز این است که ما فقط نیاز به داشتن حسی داریم که از طریق آن بتوانیم ارتباط خود را با خانواده رشد دهیم. او قدردانی میکند که اگر شخصیتهایش برای درک افکار و احساسات خود تلاش میکنند، پس او باید به این موضوع احترام بگذارد. او ما را به سمت درک این احساسات سوق می دهد و آنها را برای ما توضیح نمی دهد یا به ما در درک آن کمک نمی کند.
زیرنویس Zora 2020 ما تماشا می کنیم که آنها در شن های روان غرق می شوند و نمی توانند ساکن باشند. اضطراب عاطفی آنها آنها را در معرض خطر قرار می دهد، خواه مرگ واقعی باشد یا متافیزیکی – فروپاشی خانواده، یا عمیق تر شدن تنش هایی که این فصل از زندگی آنها را تهدید می کند و جرقه عدم اطمینان فصل جدید را می دهد.
جنبهای برای این شخصیتها وجود دارد که خصوصی باقی میماند و در تضاد با تصاویر آغازین ایکا برهنه است. سینه های او نه تنها برای شوهرش که خارج از صفحه است، بلکه به دوربینی که چشم ماست، برهنه است. ما تنها کسانی نیستیم که رابطه جنسی شدید آنها را تماشا می کنیم – کاجا و نیکولا از شکاف در باز تماشا می کنند. یک قطره اشک زیر چشم ایکا رگهای به جا گذاشته است و ما متوجه میشویم که عمل جنسی آنها بیان ساده شهوت یا عشق نیست، بلکه ناشی از یک درد مشترک است. چیزی که در مورد این فیلم قابل توجه است این است که شخصیت ها هرگز واقعاً برهنه نیستند زیرا از نظر احساسی آشکار نیستند. کارگردان برهنگی را به عنوان یک مفهوم فیزیکی به چالش میکشد، و اگر ما نتوانیم احساسات کسی را درک کنیم، آیا مشاهده انجام اعمال صمیمی او را برهنه میکند؟
به نظر میرسد ماتانیک علاقه چندانی به ایدههای قطعی ندارد، و یا معنی سیاه و سفید را برای سایههای خاکستری کنار میگذارد، یا چیزی را در کنار چیز دیگری قرار میدهد، مانند فروپاشی خانه خانوادگی، و خانه در حال ساخت همسایه. در یک صحنه این نماد با شب و سپیده دم است – تاریکی زوج عزادار و ازدواج مشاجرهآمیز آنها، در مقابل طلوع خورشید در آغازی جدید.
طلوع حس یک کابوس را دارد که حول مفهوم یک فانتزی تخیلی ساخته شده است که یک رویای دیستوپیایی را شکل می دهد. چارچوببندی سینمایی شخصیتها و مشاهدات فضا، زیربنای این تصور کابوسآمیز، ترسناکی را منتقل میکند.
ما میتوانیم ببخشیم که فکر میکنیم فضای فضایی با خاطرات پسرشان که ناپدید شد، تسخیر شده است و به جستجوی او ادامه میدهند. برخلاف ماتیجا که مایل است کشور را به مقصد شهر ترک کند، ناپدید شدن پسر، ایکا را به آن مکان پیوند می دهد. عاطفه و فضا در هم تنیده شده اند و مکان یک قبرستان عاطفی است. اما احساس کمتر شخصی، تمایل انسان به خشونت و درگیری های بین قومی که بر آسیب های شخصی زوج ها سایه می اندازد، نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.
فیلم ماتانیچ یک دیدگاه دیستوپیایی است، نه از توتالیتاریسم، بلکه از شکاف بین افرادی که نمی توانند یا نمی توانند شفا یابند. با پایان یافتن، The Dawn هیچ پاسخی ارائه نمی دهد و در میان این عدم قطعیت، تجربه ای غم انگیز آغاز می شود که مدت ها پس از آخرین تصویر ادامه خواهد داشت.
The Dawn به تازگی اولین نمایش خود را در بیست و چهارمین جشنواره فیلم شب های سیاه تالین PÖFF انجام داده است، جایی که در رقابت رسمی نمایش داده می شود.