بررسی کتاب «رسانه شناسی» مهدی محسنیانراد
کتاب «رسانه شناسی» مهدی محسنیانراد که به تازگی به چاپ رسیده است، همزمان با روز جهانی ارتباطات بررسی می شود.
به گزارش ایسنا، نشست بررسی کتاب «رسانه شناسی» دکتر مهدی محسنیانراد روز دوشنبه ـ ۲۷ اردیبهشت ماه ـ برگزار می شود.
این نشست به همت انجمن های علمی «مطالعات ارتباطی» و «مطالعات فرهنگی و رسانه» دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین انجمن علمی علوم ارتباطات دانشگاه تهران به صورت آنلاین برپا خواهد شد.
کتاب «رسانهشناسی» نوشته مهدی محسنیانراد ـ استاد تمام دانشگاه امام صادق (ع)، پس از گذشت هفت سال از آغاز تالیف آن منتشر شد.
نشست «بررسی کتاب رسانه شناسی؛ نگاهی عمیق به دنیای رسانه ها، قرار است همزمان با روز ارتباطات از ساعت ۱۹ به شکل آنلاین برگزار شود.
لینک برگزاری نشست (اسکای روم) در پوستر زیر اطلاع رسانی شده است.
کتاب رسانهشناسی با ۱۱۳۱ صفحه توسط انتشارات سمت به چاپ رسیده است و شامل ۲۱ فصل با عناوینی چون ارتباط با توده، رسانههای پیش از قدیم، چاپ، نشر کتاب، نشر مطبوعات، سینما، رادیو و وسایل وابسته به آن، تلویزیون و وسایل وابسته به آن، شبکهها و رسانههای اجتماعی، بازیهای رایانهای، محتوای رسانهها، مخاطب، کارکردها و کاربردهای رسانهها در جوامع معاصر، مالکیت و تجارت رسانهها، نظارت و کنترل بر رسانهها، هنجارهای حاکم بر رسانهها، مطالعات رسانهها: نظریهها، تاثیر رسانهها بر رفتار مخاطبان سواد رسانهای، وضع جهان رسانهها و آینده رسانههاست.
دکتر مهدی محسنیانراد در تالیف کتاب رسانهشناسی (مدیالوژی) ابتدا به توضیح مفاهیم پایه و پس از آن در قالب اصطلاحی جدید به مروری بر کارکرد و کاربرد رسانه های پیش از قدیم در ایران می پردازد. سپس امکان شناخت عمیق و همه جانبه چاپ، کتاب، مطبوعات، سینما، رادیو، تلویزیون، شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای را فراهم آورده است.
منبع:ایسنا