برند مشهد پاکیزگی است/این برند تحت هیچ شرایطی نباید خدشهدار شود
ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: در ۱۵ روز آخر سال فشردگی کار زیادی است اما برند شهر مشهد، پاکیزگی است و این موضوع تحت هیچ شرایطی نباید خدشه دار شود.
محمدرضا کلائی امروز در آیین رونمایی از مجموعه «باغ زندگی» و «باغ خاطره» اظهار کرد: نکته اول اینکه محیط زیست اولویت ما بوده و خواهد بود و تا روز آخر تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد. از جمله اقدامات انجام شده میتوان به ایجاد تصفیهخانهها اشاره کرد که در چند هفته گذشته تصفیهخانه چهلبازه افتتاح شد. شبکه جداسازی آب شرب از آب خام را با هزینهای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان داشتهایم. همچنین توسعه فضای سبز از دیگر اقدامات بوده که حدود ۹۰۰ هکتار فضای سبز در ارتفاعات جنوب در حال ایجاد است، اما این اقدامات باعث نمیشود که روند توسعه ادامه پیدا نکند.
شهردار مشهد بیان کرد: نکته دوم در زمینه توسعه اقدامات است. معاونت خدمات شهری در راستای توسعه فضای سبز اقدامات بزرگی همچون ساماندهی، درختکاری و آمادهسازی ۳۰۰ هکتار از کشف رود و درختکاری ۱۲۰۰ هکتار در کمربند سبز جنوبی را در دست اقدام دارد.
کلائی خاطرنشان کرد: نکته سوم این است که باغ زندگی یک پروژه اجتماعی است و بهانهای برای نزدیک شدن مردم به محیط زیست شهری و آشنایی فرزندان با طبیعت است. همچنین بهانهای برای تقدیر از کسانی است که عضوی را اهدا کردهاند و یادبود کسانی که از میان ما رفتهاند. تا سه ماه آینده هوا مناسب است و تکتک ما نسبت به این موضوع مسئولیت داریم تا دیگران را به کاشت درخت تشویق کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد،وی اضافه کرد: نکته چهارم مربوط به نوع نگاه مدیریت شهری در این دوره است. همکاران ما در معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد مظلوم واقع شدهاند؛ زیرا کار آنان بین بخشی و سنگین است و پای کار تمامی پروژههای شهرداری هستند. مگر میشود تقاطع غیرهمسطحی ایجاد شود اما فضای سبز وجود نداشته باشد؟ برای ایجاد ۴۰ هکتار رودپارک، توافق با آب منطقهای، ایجاد فضای سبز و ایجاد فضاهای اجتماعی برعهده چه کسانی است؟
شهردار مشهد گفت: اگر شهر زیستپذیر نباشد، ایجاد هزاران چرخه ایجاد ارزش افزوده و… فایدهمند نخواهد بود.
انتهای پیام
منبع:ایسنا