تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 15:18
کد خبر : 95481

اجرای طرح راهداری زمستانی در محورهای ارتباطی شهرستان دشتستان

اجرای طرح راهداری زمستانی در محورهای ارتباطی شهرستان دشتستان

ایسنا/بوشهر رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان گفت: با استقرار نفرات و ماشین آلات راهداری در گردنه‌ها و مناطق حساس راه‌ها، طرح راهداری زمستانی در این شهرستان آغاز شده است. سامان قلی پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در طرح راهداری زمستانی دشتستان، تعداد ۵۰ نفر نیرو و ۳۵ دستگاه ماشین آلات

اجرای طرح راهداری زمستانی در محورهای ارتباطی شهرستان دشتستان

ایسنا/بوشهر رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان گفت: با استقرار نفرات و ماشین آلات راهداری در گردنه‌ها و مناطق حساس راه‌ها، طرح راهداری زمستانی در این شهرستان آغاز شده است.

سامان قلی پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در طرح راهداری زمستانی دشتستان، تعداد ۵۰ نفر نیرو و ۳۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری از شهر برازجان و راهدارخانه های شبانکاره، تنگ ارم، تونل دریاقلی مشارکت دارند.

ولی تصریح کرد: این نفرات و ماشین آلات در محورهای شریانی و مناطق حساس راه‌های شهرستان به‌ویژه گردنه های محور دالکی به کنارتخته، مناطق مستعد سیل محور برازجان به گناوه، بزرگراه بوشهر به برازجان و همچنین محور کوهستانی تنگ ارم مستقر می شوند تا در صورت نیاز به عملیات راهداری به یاری کاربران جاده ای  بپردازند.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان افزود : با اجرای طرح  راهداری زمستانی همچنین بیش از۱۵۰ دستگاه پل و آبرو و۱۰دستگاه ابنیه فنی با استفاده از ماشین آلات راهداری بطور کامل تنقیه و لایروبی شده است.

وی بیان کرد:در طرح راهداری زمستانی همچنین مناطق ریزشی راهها در سطح شهرستان خصوصا در محور دالکی به کنارتخته شناسایی و تمهیدات لازم برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی اندیشیده  شده است.

قلی پوربا اشاره به ضرورت اصلاح مسیر حرکت آبهای سطحی در سطح حوزه راه‌های شهرستان اضافه کرد: برای جلوگیری از انسداد احتمالی در فصول بارندگی، حرکت مسیر روان آب‌ها و سیلاب در بالا دست  جهت جلوگیری از تخریب جسم جاده در ۸ نقطه حیاطی راههای شهرستان انجام شده است.

وی از حفاظت و اقدامات لازم برای پلهای سه گانه نمازگاه و تونل دریاقلی در محور برازجان به کنارتخته، پل دوقلوی کلل  در محور برازجان به گناوه خبر داد و گفت: این ابنیه ها جز حیاتی ترین ابنیه های فنی محورهای واقع در حوزه شهرستان دشتستان هستند که اقدامات لازم جهت حفاظت دایمی و ایمن سازی آنها همواره در حال انجام است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان عنوان کرد: تجدید خط کشی راه‌ها در نقاط حادثه خیز، تعمیر ات پیوسته روشنایی های طولی راه‌ها و تعمیر و اصلاح گاردیل‌های آسیب دیده بخش دیگری از اقدامات راهداری شهرستان برای ایمنی محورهای ارتباطی است.
وی همچنین از کنترل روزانه ناوگان باری و مسافری و مجتمع های خدماتی، رفاهی و بین راهی شهرستان خبر داد و افزود : با همکاری پلیس راه طرح دروازه ای کنترل ناوگان بار و مسافر و تردد تریلرهای حامل محموله های ترافیکی اجرا می شود و مجتمع های خدماتی رفاهی و بین راههای نیز بصورت دوره ای مورد بازدید کارشناسان این شهرستان قرار می گیرند.

گفتنی است شهرستان دشتستان در مجموع  ۱۱۶۷کیلومتر راه شامل ۱۱۱کیلومتر بزرگراه  ، ۲۴۹ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۳کیلومتر راه فرعی و ۶۴۴ کیلومتر روستایی دارد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها