تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 15:26
کد خبر : 116327

اجرای طرح “یاریگران زندگی” در 30 درصد مدارس کرمانشاه استارت خورد

اجرای طرح “یاریگران زندگی” در 30 درصد مدارس کرمانشاه استارت خورد

ایسنا/کرمانشاه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح یاریگران زندگی در 30 درصد مدارس استان خبر داد. علی صیدمحمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی برای دانش‌آموزان کلاس چهارم به بالا، اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود  30 درصد مدارس استان

اجرای طرح "یاریگران زندگی" در 30 درصد مدارس کرمانشاه استارت خورد

ایسنا/کرمانشاه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح یاریگران زندگی در 30 درصد مدارس استان خبر داد.

علی صیدمحمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی برای دانش‌آموزان کلاس چهارم به بالا، اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود  30 درصد مدارس استان مجری طرح یاریگران زندگی شوند.

صیدمحمدی با بیان اینکه طرح یاریگران زندگی توانمندسازی دانش آموزان را در برابر مخاطرات روانی با رویکرد آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌کند، گفت: این طرح می کوشد تا دانش آموزان را با آسیب های اجتماعی و خطرات آن آشنا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: این طرح با هدف آگاهی‌ بخشی به دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد طرح ریزی شده و در قالب آن آموزش ‌و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی، ذهن کنجکاو آینده سازان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد  هوشیار می‌کند.

وی ترویج پیام های فرهنگی در جامعه را از اهداف اجرای طرح یاری گران زندگی عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح‌ها شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی امر پیشگیری در اولویت است، گفت:  اگر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی خوب کار کنیم، خیلی از مشکلات پیش نمی‌آید.

وی یادآور شد: طرح یاریگران زندگی در مناطق حاشیه ای و پرخطر با رویکرد توانمندسازی معلمان شاغل در این مناطق برای ایجاد خودایمنی و اینکه بتوانند ناجی دانش‌آموزان از خطرات باشند، تحت عنوان توانمندسازی سفیران مراقبت اجرا می شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها