تاریخ انتشار : شنبه 30 اکتبر 2021 - 16:01
کد خبر : 32156

اختلاف میان وزارت‌های دفاع و خارجه آمریکا بر سر فروش پهپاد به قطر

اختلاف میان وزارت‌های دفاع و خارجه آمریکا بر سر فروش پهپاد به قطر

منابع مطلع از اختلاف میان پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا بر سر فروش پهپاد به قطر پرده برداشتند.  شبکه “NBC” به نقل از سه مقام آمریکایی اعلام کرد که میان پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا بر سر معامله فروش پهپاد به قطر اختلاف وجود دارد. طبق این گزارش، پنتاگون فروش پهپادها از نوع “MQ-۹ Reaper”

اختلاف میان وزارت‌های دفاع و خارجه آمریکا بر سر فروش پهپاد به قطر

منابع مطلع از اختلاف میان پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا بر سر فروش پهپاد به قطر پرده برداشتند.

 شبکه “NBC” به نقل از سه مقام آمریکایی اعلام کرد که میان پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا بر سر معامله فروش پهپاد به قطر اختلاف وجود دارد.

طبق این گزارش، پنتاگون فروش پهپادها از نوع “MQ-۹ Reaper” به قطر را در چارچوب قراردادی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار تایید می‌کند.

مقامات مذکور در این باره گفتند که موافقت پنتاگون با این معامله علی‌رغم اعتراضات در وزارت امور خارجه آمریکا صورت گرفته است و این وزارتخانه به کندی به درخواست قطر پاسخ می‌دهد.

یک مقام آمریکایی مطلع در این باره اعلام کرد: پنتاگون به قطر به عنوان یک شریک قابل اعتماد نگاه می‌کند و آماده پذیرش مسئولیت فروش تسلیحات پیشرفته مانند پهپادها به آن است.

این مقام مطلع همچنین گفت: قطر می‌تواند از طریق انجام حملات هوایی در افغانستان بدون عملیات آمریکا، در زمینه مقابله با تروریسم مؤثر باشد.

“NBC” همچنین به نقل از مقاماتی در وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که برخی مقامات ین وزارتخانه نگران آن هستند که این معامله ناراحتی برخی هم‌پیمانان واشنگتن؛ ازجمله عربستان و امارات را به همراه داشته باشد.

قطر سال گذشته میلادی درخواست خرید پهپاد را از آمریکا مطرح کرد اما در آن زمان پاسخی از واشنگتن در این باره دریافت نکرد، اما اخیرا و با استفاده از کمک‌ به روند خروج از افغانستان بار دیگر این درخواست خود را مطرح کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها