تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مارس 2024 - 16:26
کد خبر : 208592

انواع نوشیدنی برای افطار

انواع نوشیدنی برای افطار

ماه رمضان نزدیک است و هم‌زمانی آن با فصل بهار، افطار را به بهترین زمان برای دید و بازدید تبدیل کرده است. هیچ ضیافت افطاری هم بدون یک نوشیدنی خنک، کامل نمی‌شود. بعد از 14 ساعت چیزی نخوردن، مهم است که با تهیه یک نوشیدنی مناسب، هم کم‌آبی بدن را جبران کنید و هم ‌سطح

ماه رمضان نزدیک است و هم‌زمانی آن با فصل بهار، افطار را به بهترین زمان برای دید و بازدید تبدیل کرده است. هیچ ضیافت افطاری هم بدون یک نوشیدنی خنک، کامل نمی‌شود. بعد از 14 ساعت چیزی نخوردن، مهم است که با تهیه یک نوشیدنی مناسب، هم کم‌آبی بدن را جبران کنید و هم ‌سطح انرژی بدن را بازیابی کنید. در ادامه با طرز تهیه انواع نوشیدنی سالم و با طراوت برای افطار، با ما همراه شوید.

قبل از بررسی انواع نوشیدنی اما باید بگوییم اگر در کنار آجیل و شیرینی ایام عید، دنبال زعفران اعلا یا خرید هل برای تهیه انواع نوشیدنی خنک و گرم هستید، بهتر است آن را از طریق فروشگاه‌ معتبر بارجیل خریداری کنید و همراه با خرید نوروزی، یک خرید خوب هم برای ایام رمضان داشته باشید.

نوشیدنی مناسب افطار

1. سکنجبین خیار

یکی از نوشیدنی‌های محبوب ما ایرانی‌ها شربت سکنجبین خیار است. این نوشیدنی برای برگزاری  دورهمی صمیمانه در یک افطار بهاری بسیار مناسب است. مهم‌ترین ویژگی سکنجبین خیار، رفع عطش بعد از روزه داری است. برای درست کردن این نوشیدنی به موارد زیر نیاز دارید:

  • شکر: 1 کیلوگرم
  • آب: 2 لیوان
  • سرکه سفید: ½  فنجان
  • نعناع تازه: 100 گرم
  • خیار: 1 عدد

طرز تهیه شربت سکنجبین خیار: ابتدا شکر و آب را با هم در قابلمه‌ای بریزید و هم بزنید تا شکر در آب حل شود. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید به آرامی گرم شود.

برگ‌های تازه نعناع را زیر آب سرد به آرامی تمیز کنید. نعنا را در شربت گرم و در حال جوش بریزید. حرارت دادن را ادامه دهید تا شربت غلیظ شود. برای اینکه مطمئن شویم شربت ما غلظت مناسبی برای اضافه کردن سرکه دارد، کافی است یک قاشق از شربت را بردارید و یک قطره از آن را در یک لیوان آب سرد بریزید. اگر ته‌نشین شد یعنی غلظت مناسبی دارد اما اگر در آب حل شود یعنی هنوز باید حرارت داده شود.

وقتی شربت به غلظت مناسب رسید، سرکه را اضافه کنید و با شکر و آب اجازه دهید کمی بجوشد. سپس برگ‌های نعنا را از آب خارج کرده و شربت را از صافی رد کنید. سکنجبین را در ظرف شیشه‌ای تمیز و بدون رطوبت بریزید و در یخچال بگذارید.

برای سرو شربت، 1/3 لیوان سرو خود را با سکنجبین و بقیه آن را با آب پر کنید. پس از مخلوط کردن سکنجبین با آب، یک عدد خیار روی آن رنده کنید و برای افطار نوش‌جان کنید.

2. لیموناد انار

لیموناد انار یکی دیگر از نوشیدنی‌های شیرین و خوش‌طعمی است که می‌تواند انرژی و شادابی را به بدن شما برگرداند. برای درست کردن لیموناد انار به مواد زیر نیاز دارید:

انار: 1 عدد

آب‌لیمو: 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: هر کدام نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه: دانه‌های انار، آب‌لیمو، مقدار کمی فلفل و نمک را در مخلوط‌کن بریزید. همه مواد را با هم مخلوط‌کنید. نوشیدنی به‌دست‌آمده را از یک پارچه یا صافی رد کنید و تفاله‌های دانه انار آن را بگیرید. نوشیدنی مناسب افطار شما آماده است. در یخچال بگذارید تا خنک شود و نوش‌جان کنید.

لیموناد انار

3. شربت روح‌افزا موهیتو

روح‌افزا یک نوشیدنی رایج ماه رمضان در بسیاری از کشورهای مسلمان است. این نوشیدنی به‌خصوص در هند، پاکستان و بنگلادش محبوبیت زیادی دارد. شربت روح‌افزا موهیتو به جلوگیری از کم‌آبی بدن کمک می‌کند و شما را برای مدت طولانی خنک نگه می‌دارد. برای درست کردن این نوشیدنی به مواد زیر نیاز دارید:

  • شربت روح‌افزا: 2  قاشق غذاخوری
  • برگ نعناع: 10 عدد
  • آب‌لیمو: یک قاشق غذاخوری
  • نوشابه: 1 فنجان
  • یخ: 1 فنجان

برای تهیه نوشیدنی روح‌افزا لیموناد، یخ و برگ نعنا را در مخلوط‌کن بریزید و خوب هم بزنید تا طعم نعناع بر یخ‌ها غالب شود. حالا شربت روح‌افزا و آب‌لیمو را اضافه کنید. در آخر نوشابه را اضافه کنید و به آرامی مخلوط‌کنید. نوشیدنی شما آماده است، آن را در لیوان بریزید و سرو کنید.

4. نوشیدنی هندوانه و نارگیل

یکی از نوشیدنی‌های جذاب و متفاوت برای افطار، نوشیدنی هندوانه و نارگیل است. برای درست کردن این نوشیدنی مواد زیر را تهیه کنید:

  • هندوانه: 2 فنجان (به صورت مکعب‌های کوچک خورد کنید)
  • آب نارگیل: 1 فنجان
  • آب‌لیمو یا لیموترش: 1 قاشق غذاخوری
  • نعنا: 10 برگ
  • یخ: به مقدار لازم

طرز تهیه: برای درست کردن این نوشیدنی افطاری هیجان‌انگیز همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. نوشیدنی ویژه و خوشمزه شما آماده سرو است.

5. موهیتو سیب

اگر می‌خواهید در ماه رمضان وزن کم کنید، این نوشیدنی خوشمزه را حتماً در لیست خود قرار دهید. برای درست کردن موهیتو سیب به مواد زیر نیاز دارید:

  • سیب: 100 گرم
  • آب‌لیمو: نصف قاشق غذاخوری
  • یخ: یک فنجان
  • نعنا: 5 برگ

طرز تهیه: همه مواد را مخلوط‌کن بریزید و بعد از اینکه خوب مخلوط شدند، در لیوان بریزید و میل کنید.

موهیتو سیب

6. آب انار

آب انار یک نوشیدنی اشتهاآور است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. این نوشیدنی هم تصفیه‌کننده خون است و هم منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ و پتاسیم است. همچنین کلسترول بد بدن ما را کاهش می‌دهد و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. نوشیدن آب انار هنگام افطار، به خصوص برای کسانی که فشارخون پایین دارند، گزینه مناسبی است.

مواد لازم:

انار: 1 عدد

شربت شکر: 1 قاشق غذاخوری

تکه‌های یخ: (اختیاری)

طرز تهیه: همه مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید و به مدت 1 دقیقه هم بزنید. آب‌میوه خوشمزه و سالم شما آماده نوشیدن است.

7. اسموتی چیز کیک و توت فرنگی

اگر می‌خواهید یک نوشیدنی ویژه برای افطار درست کنید، اسموتی چیز کیک و توت فرنگی بهترین گزینه است. برای درست‌کردن این اسموتی به مواد زیر نیاز دارید:

توت فرنگی یخ‌زده: 1 فنجان

ماست ساده: ¾ فنجان

شیر: ½ فنجان

پنیر خامه‌ای: 50 گرم

عصاره وانیل: یک قاشق غذاخوری

غذاخوری عسل: 1 ½ قاشق

خامه فرم گرفته: (اختیاری)

طرز تهیه: تمام مواد را در مخلوط‌کن بریزید. آن‌ها را هم بزنید تا یکدست شود. قبل از سرو آن را با خامه فرم گرفته تزیین کنید.

8. نوشیدنی نعنا لیمو

نعنا لیمو یا لیموناد یک نوشیدنی با طراوت، خوش‌طعم و پرطرفدار است که برای رفع عطش هم بسیار مناسب است. این نوشیدنی سرشار از ویتامین C را برای افطار آماده کنید تا انرژی را به بدنتان برگرداند. برای این نوشیدنی مواد زیر را لازم دارید:

آب‌لیمو: 1 قاشق غذاخوری

شربت شکر: 1 قاشق غذاخوری

 نمک: ½  قاشق چای‌خوری

 برگ نعنا: 5 عدد

آب: 200 میلی‌لیتر

 تکه‌های یخ: به میزان لازم

طرز تهیه: همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید و آن‌ها را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. نوشیدنی افطاری شما آماده سرو است.

9. اسموتی موز کره بادام‌زمینی

یکی از خوشمزه‌ترین ترکیب‌ها، ترکیب کره بادام‌زمینی و موز است. این اسموتی مقوی و سالم، اگر برای افطار سرو شود، می‌تواند تمام انرژی از دست ‌رفته شما را تأمین کند.کره بادام‌زمینی منبع خوبی از پروتئین است و موز هم منبع منیزیم و پتاسیم، دو ماده معدنی ضروری بدن است. برای تهیه این اسموتی به مواد زیر نیاز دارید:

  • موز:  1 و ½
  • کره بادام‌زمینی: 1 و ½ قاشق غذاخوری
  • شیر: 280 گرم
  • یخ: 1 فنجان

طرز تهیه: همه مواد با هم مخلوط‌کنید تا یکدست شوند و سپس نوش جان کنید.

10. آب نارگیل

آب نارگیل که سرشار از مواد مغذی است، یک انتخاب خوب برای رفع تشنگی است. این نوشیدنی کالری کمی دارد، فاقد چربی و کلسترول است، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد و آب‌رسان است. برای درست‌کردن این نوشیدنی خوشمزه مناسب افطار مراحل زیر را دنبال کنید:

گوشت نرم نارگیل را بردارید و آن را به قطعات ریزی برش دهید و در مخلوط‌کن بریزید. به ‌ازای هر لیوان گوشت نارگیل، دو لیوان آب به مخلوط‌کن اضافه کنید، می‌توانید از آب خود نارگیل هم استفاده کنید. شیر نارگیلی که درست کردید را در ظرف مناسب بریزید.

برای جذاب‌تر شدن این نوشیدنی، می‌توانید میوه‌های موردعلاقه خود و یخ را به آن اضافه کنید و یک طعم بهشتی و با طراوت بسازید. میوه‌هایی که برای این کار مناسب هستند عبارتند از: توت‌فرنگی، انار و کیوی که باید آن‌ها را به صورت مکعب‌های ریز خردکنید.

11. انواع چای

واقعیت این است که هیچ‌چیز مثل نوشیدن چای نمی‌تواند خستگی یک روز کم انرژی را از بدن ما دور کند. دم کردن انواع چای مثل سیاه، سبز یا بابونه علاوه‌بر اینکه خاصیت آب‌رسانی دارد، سرشار از آنتی‌اکسیدان هم است. همچنین چای چون کافئین ندارد، امکان یک خواب راحت برای بیدار شدن در سحر را هم فراهم می‌کند.

12. شیر توت فرنگی

شیر توت فرنگی یک نوشیدنی غلیظ، شیرین و خوش‌طعم است که به دلیل وجود شیر، خاصیت آب‌رسانی هم دارد. برای درست کردن این نوشیدنی خوشمزه که در شرق آسیا، به‌خصوص کره و ژاپن محبوبیت زیادی دارد، به مواد زیر نیاز دارید:

شیر کامل: 2 فنجان

توت فرنگی خردشده و منجمد: ½ فنجان

شکر گرانول: ¼  فنجان

آب: ¼ فنجان

طرز تهیه: شیر را در یک لیوان بزرگ بریزید و در فریزر بگذارید تا سرد شود. در یک قابلمه کوچک، توت فرنگی، شکر و آب را با هم مخلوط‌کنید. روی حرارت ملایم قرار دهید و به مدت 10 دقیقه بپزید و هم بزنید تا معطر و کم‌رنگ شود. مخلوط خود را از صافی رد کنید و تا یک شربت صاف داشته باشید. 3 قاشق غذاخوری از شربت را در لیوان شیر خود بریزید، هم بزنید و نوش جان کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها