تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 11:04
کد خبر : 155595

تدوین برنامه عملیاتی مقابله با حریق مراتع در فارس

تدوین برنامه عملیاتی مقابله با حریق مراتع در فارس

استاندار فارس از دستگاه‌هاي اجرايي و فرمانداران استان خواست تا هرچه سريعتر برنامه مقابله با اطفاء حريق با رويكرد آمادگي براي مقابله با آتش سوزي در مراتع را به ستاد مديريت بحران فارس ارائه كنند . به گزارش ايسنا منطقه فارس، عنايت‌الله رحيمي در شوراي اداري استان با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزي در مراتع

استاندار فارس از دستگاه‌هاي اجرايي و فرمانداران استان خواست تا هرچه سريعتر برنامه مقابله با اطفاء حريق با رويكرد آمادگي براي مقابله با آتش سوزي در مراتع را به ستاد مديريت بحران فارس ارائه كنند .

به گزارش ايسنا منطقه فارس، عنايت‌الله رحيمي در شوراي اداري استان با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزي در مراتع به دليل بارش‌هاي اخير و رشد زياد علوفه‌ها، بيان كرد: ضمن آمادگي براي مقابله با آتش سوزي بايد بهره‌برداران را به برداشت و جمع آوري علوفه‌هاي مازاد و انبار كردن آنها تشويق كرد و در نقاط پرخطر خط هاي آتش بر زده شود .

وي افزود: آگاه سازي به روستاهاي حاشيه مناطق پرخطر و بهرهًبرداران در دستور كار قرار گيرد و اتاق مديريت بحران در فرمانداري‌ها فعال و تجهيز شود .

استاندار فارس با بيان اينكه بايد از بحران‌ها درس گرفته و با استفاده از تجربيات براي جلوگيري از تكرار و مقابله با وضعيت‌هاي بحراني برنامه ريزي مدوني داشته باشيم، عنوان كرد: احتمال بحران‌هاي مختلف مانند سيل، زلزله، رانش، فرونشست و حتي عمليات‌هاي خرابكارانه و تروريستي در كشور و استان محتمل است بنابراين بايد پيش‌بيني‌هاي لازم و آمادگي براي مقابله با چنين بحران خايي وجودداشته باشد .

رحيمي از لزوم مدون كردن نقشه‌هاي سهل‌الوصول نقاط آسيب پذير استان و راههاي دسترسي به آنها سخن گفت و اظهار كرد: بايد با تمرين و پيش‌بيني آمادگي لازم براي مقابله با هر بحراني را داشته باشيم تا در زمان وقوع حادثه منسجم عمل كرده و سريعا وضعيت را به حالت عادي برگردانيم .

وي تاكيد كرد: در تعريف و پيش‌بيني آماده مقابله با بحران‌ها، مشاركت مردم، سمن‌ها وگروههاي مذهبي و اجتماعي بايد به شكل ويژه مد نظر قرار گيرد .

استاندار فارس در بخشي از سخنانش با اشاره به نامگذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال رونق توليد، گفت: تمايلي ندارم اين شعار كه بسيار به جا و درست حل مشكلات كشور از جمله معيشت، اشتغال و سرمايه گذاري را نشانه گرفته صرفا در بالاي نامه نگاري‌ها و بنرها درج شود .

رحيمي تاكيد كرد: بايد زمينه تحقق شعار سال را به صورت عملياتي فراهم كنيم و به عنوان مانیفیست و گام دوم و جديد كشور كه از سوي رهبري مورد تاكيد قرار گرفته در چارچوب برنامه‌هاي عملياتي و مدون ارائه دهيم تا نتايج ملموس و عيني براي استان و كشور به ارمغان آوريم .

وي همچنين از تلاش بيشتر براي استفاده بيشتر از امكانات و ظرفيت‌هاي موجود، صرفه‌جويي، کاهش هزينه‌ها، افزايش بهره‌وري، توجه به جلب و جذب سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي و شناسايي گلوگاه‌هاي ايجاد مشكل در زمينه ايجاد اشتغال سخن گفت و افزود: افزايش توليد و عرضه و گردش اقتصادي مي‌تواند به معيشت مردم كمك كند .

استاندار فارس خاطرنشان كرد: بايد پاسخگوي مطالبات به حق و قانوني مردم و تكريم شهروندان باشيم و بايد رنج ببريم و نبايد خواب راحتي داشته باشيم اگر مردم را در رنج ديديم .

رحيمي همچنين با اشاره به حادثه سيل پنجم فروردين شيراز با بيان اينكه بين سيل و آبگرفتگي تفاوت وجود دارد، گفت: در حريان بارش‌هاي اخير كشور استان‌هاي شمالي و خوزستان دچار آبگرفتگي و استان‌هاي فارس و لرستان دچار بحران سيل شدند .

وي افزود: علي‌رغم اينكه در جريان اين مهم بيش از ٢٠ شهرستان درگير سيل شدند اما تلاش كرديم تا موضوع شلوغ نشود و با استفاده از منابع داخلي استان و كمك‌هاي مردمي بخشي از خسارات را جبران كنيم و حل بخشي از مشكلات بلندمدت را در دستور كار قرار دهيم .

استاندار فارس خاطرنشان كرد: در اعطاي كمك به استان خوزستان نيز فارس ضمن ارسال امكانات و ماشين آلات، شش موكب را به صورت فعال راه‌اندازي كرده و با اعزام ٢٥٠ نفر نيرو و ٣٤٠ تن اقلام ارسالي، روزانه ١٥ هزار پرس غذاي گرم را طبخ مي‌كند و مشاركت و نقش موثري در مقابله با بحران اين استان داشته است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها