تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دسامبر 2021 - 11:50
کد خبر : 161613

جذب دانش‌آموز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مدارس استعدادهای درخشان

جذب دانش‌آموز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مدارس استعدادهای درخشان

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان زنجان، از جذب دانش‌آموز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مدارس استعدادهای درخشان با عنوان سمپاد مهارتی خبر داد. جمال رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: مرکز ملی استعدادهای درخشان از طریق آزمون ورودی مدارس سمپاد، دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های مهارتی را برای سال تحصیلی

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان زنجان، از جذب دانش‌آموز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مدارس استعدادهای درخشان با عنوان سمپاد مهارتی خبر داد.

جمال رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: مرکز ملی استعدادهای درخشان از طریق آزمون ورودی مدارس سمپاد، دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های مهارتی را برای سال تحصیلی 99 – 1398 پذیرش می‌کند.

این مسئول ادامه داد: رویکردهای جدیدی در حوزه مدارس سمپاد در حال پیگیری است و در دوره متوسطه اول مهارت‌های دست‌ورزی، ارتباط اجتماعی و توجه به محیط زیست آموزش و تقویت می‌شود. همچنین در دوره متوسطه دوم نیز در هفت استان از طریق آزمون، دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی   پذیرش می‌شوند.

وی افزود: امسال در دفترچه آزمون ورودی دهم، دانش‌آموزان علاقه‌مند سمپاد مهارتی در استان‌های یزد، خراسان‌رضوی، سمنان، زنجان، البرز، همدان و خوزستان در رشته‌های طراحی دوخت، چهره‌سازی، شبکه و نرم‌افزار، کامپیوتر، فتوگرافیک و گرافیک   جذب می‌شوند که بر همین اساس و نیاز استان‌ زنجان، دانش‌آموزان در رشته گرافیک دبیرستان فرزانگان ناحیه 2 پذیرش خواهند شد.

رحمتی تصریح کرد: در حال حاضر قرار است این رشته‌ها به صورت ضمیمه در مدارس سمپاد   تشکیل شود، چون هنوز این ظرفیت دانش‌آموزی را در رشته‌های مهارتی نداریم که یک مدرسه مستقل مهارتی تیزهوشان داشته باشیم.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه روش سنجش همه پذیرفته‌شدگان سمپاد چه در رشته‌های مهارتی و چه در رشته‌های دیگر از طریق یک آزمون خواهد بود، گفت: این آزمون در روز جمعه   31 خرداد 98 در حوزه‌های مختلف استان و همزمان   با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها