تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 نوامبر 2021 - 19:33
کد خبر : 74998

حذف سیستم آبرسانی سیار برای ۱۰۰ روستای خراسان جنوبی تا پایان سال

حذف سیستم آبرسانی سیار برای ۱۰۰ روستای خراسان جنوبی تا پایان سال

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ روستای دیگر استان تا پایان سال از چرخه آبرسانی سیار خارج می‌شوند. حسین امامی، امروز یکشنبه ۶ تیرماه در  نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق اظهار کرد: هم اکنون ۳۷۵ روستای استان با

حذف سیستم آبرسانی سیار برای ۱۰۰ روستای خراسان جنوبی تا پایان سال

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ روستای دیگر استان تا پایان سال از چرخه آبرسانی سیار خارج می‌شوند.

حسین امامی، امروز یکشنبه ۶ تیرماه در  نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق اظهار کرد: هم اکنون ۳۷۵ روستای استان با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند که ۱۰۰ روستا تا پایان سال آبرسانی پایدار خواهند شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای آبرسانی به روستاها هم ۷ تانکر جدید به ناوگان سیار استان اضافه شده است.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا و کمبود بارندگی، تصریح کرد: روند فعلی مصرف آب در سطح استان با حجم موجودی منطبق نیست و بسیاری از مردم در فضای سبز و خوراک دام از آب شرب استفاده می‌کنند که سبب ایجاد مشکل برای شرکت آب و فاضلاب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به قطعی آب در برخی نقاط اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز در نزدیکی مخازن بخصوص در منطقه شمال شهر بیرجند، موجب قطعی آب می‌شود.

امامی همچنین از ورود مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند تا پایان تیرماه خبر داد.

وی بیان کرد: شرایط موجود منابع آب باید ما را به سمت دغدغه‌مند بودن درخصوص مدیریت مصرف سوق دهد چرا که خراسان جنوبی یکی از کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور است و دارای حجم آب تجدیدپذیر بسیار کمی بوده و روند مصارف آب در استان با محدودیت‌های ذاتی منابع استان منطقی نیست.

وی یکی از مشکلات حوزه آب استان را قیمت تمام‌شده بالای آب عنوان کرد و گفت: شکاف عمیقی بین قیمت تمام‌شده و آب بها وجود دارد که سبب شده شرکت آب و فاضلاب استان با زیان انبوهی مواجه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: در مجتمع‌های آبرسانی روستایی به دلیل اینکه مصارف فضای سبز و دام به شبکه تحمیل می‌شود گاهی در پایان هفته‌ها که با حضور جمعیت زیادی در روستاها مواجه هستیم، روستاهایی که در پایان خطوط انتقال مجتمع قرار دارند با کمبود آب مواجه می‌شوند.

وی گفت: همچنین در شهر بیرجند و برخی مناطق روستایی در نقاط ارتفاعی نزدیک مخازن مثل مناطق شمال شهر بیرجند اقدام به ساخت و ساز شده است که با کم‌فشاری آب مواجه هستند.

امامی اظهار کرد: در این خصوص باید توجه کنیم شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تا سه سقف تعهد تامین فشار آب را دارد و در طبقات بالاتر باید سازندگان نسبت به نصب پمپ براساس ضوابط این مجموعه اقدام کنند.

وی افزود: از مجموع ۳۴۲ هزار مشترک آب استان ۲۷۰ هزار مشترک در بخش خانگی هستند که ۷۰ درصد مصارف آب را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: ۴۰ درصد مردم استان براساس الگوی مصرف آب را استفاده می‌کنند اما ۱۰ درصد شامل مشترکان پرمصرف و ۵۰ درصد مشترکان مصرفشان از الگو اندکی بیشتر است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها